lördag 29 december 2012

11 dagar kvar!

Lördag, vaknar av att klockan ringer halv nio. Hör hur snöskottarna är på taket igen. Går upp och ser att de har skottat ner massor av snö på min balkong!!! Den som jag tömt på snö och nu var den halvfull igen. Men va f-n! Jag klär på mig och ger mig ut och snackar med arbetsledaren som säger att de kan skicka upp en snöröjare till min balkong! Tack men nej tack! Hade inte någon lust att släppa in någon snöröjare samt att min fina gran står för balkongdörren. Får hoppas på att det töar lite så det försvinner. Det som var bra med att jag rusade ut i morse var att jag kom ut tidigt så jag passade på att gå dagens första promenad. Kom tillbaka hem kl 10 och hade då gått nästan 6 000 steg. Det blev frukost och lite fix i köket och sen dags att göra mig i ordning för dagens familjesammankomst. Julmiddag hos mamma i Järna med mina bröder och deras familjer. Jag tog pendeltåget dit men gick till stationen och på stationen medans jag väntade på tåget.
 
Mamma lagar god mat och till förrätt fick vi en laxsallad med lax, avokado, ruccola, dill och en röra på pepparot och kesella. Det skulle även vara mango i men jag fick en tallrik utan det. Mamma har koll. Sen fick vi kalkon med stekta brysellkål och jag fick specialsås med bara steksky och grädde. Mycket mumsigt. Till efterrätt fick jag hallon och grädde medans de andra åt en saffranskaka med grädde. Alla blev mätta och belåtna. Vi hade även lite julklappsutdelning. Barnen fick några klappar och jag hade köpt en fin kokbok till en av mina brröder som han verkade uppskatta. Tåg tillbaka till Årsta och nu en kväll i soffan...
 
En god förrätt med bl a lax och avokado!
 
Kalkonen och brysselkålen!
 
Måltider
Frukost
Äggröra och skinka
Middag
Laxsallad och kalkon med tillbehör och sås
Mellanmål
Julskinka
Dagens motion
14 082 steg
Dagens bästa
Träffa hela min familj på middag
Många steg


/Chanette
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...