tisdag 18 december 2012

22 dagar kvar

 Tisdag, går upp extra tidigt idag eftersom jag behöver var tidigt på jobbet idag. Kommer iväg i bra tid. Det blir en skön promenad med lite radio i lurarna. Kommer nästan en timme tidigare till jobbet. Lugnt och skönt att vara själv. Jag jobbar på och väntar att mitt besök ska komma. Vi har möte och snart är det lunch. Jag och chefen ska på julbjudlunch med banken. Vi åt på köttbaren där det bara finns en rätt på menyn. Idag var det fläsklägg med rotmos. Det lät ju gott men jag hoppade över rotmoset. Extra kul var när jag beställde - jag sa att jag inte ville ha rotmoset då säger killen men då lägger jag på lite extra kött! Det gillade jag vilken service. Jag tog sallad till. Hade inte med mig mobilen så tyvärr ingen bild på den fina och goda maten. Det var en trevlig lunch. Vi pratade lite LCHF och jag tog död på några förutfattade meningar som bankkillen frågade om. Roligt när folk är intresserade och ställer frågor.
 
Stressade på med allt på jobbet. Idag var sista dagen för lönerna och jag fick iväg allt som skulle göras. Snart var klockan sent och dags att gå hem. Strosade lite i några affärer innan jag tog tunnelbanan till Gullmarsplan. Promenerade hem i den lilla snöyran - det kändes verkligen mysigt och lite juligt. När jag kom hem värmde jag lite mat och skulle precis äta när min vän Malin ringde. Så det blev samtal samtidigt som jag åt. Sen ringde mamma. Många samtal idag. Nu är det andra delen av Morden i Sandhamn. En av scenerna spelades in i somras på gatan där jag jobbar och jag stod och tittade på inspelningen i somras men jag kom inte med i bild av vad jag kunde se. Imorgon ska jag träna och det ser jag framemot.
 
Kvällens middag, biff stroganoff och tärningar av avokado.
 
 
Måltider
Frukost
Äggröra och bacon
Lunch
Fläsklägg, sallad och dressing, ostbit
Middag
Biff stroganoff och avokado
Dagens motion
12 727 steg
Dagens bästa
Den sköna snön

/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...