söndag 2 december 2012

38 dagar kvar

Söndag, vaknar till en solig och underbar vinterdag. Ger mig ut redan tidigt på en första långpromenad. Skönt att ha det gjort tidigt på dagen. Tar på mig dubbla lager och min täckkappa, mössa och skinnvantar. Det är rejält kyligt ute men skönt att solen skiner. Jag njuter av morgonens promenad. Får ihop 7 000 steg i första rundan. Väl hemma blir det en god adventsfrukost vid fint dukat bord. Lite blommor och ljus kan vara så vackert och det är godare att äta om bordet är vackert dukat. Fortsätter där jag slutade förra helgen och rensar idag ut ur klänningsgarderoben och får ordning där. Promenad två blir också tidigt så jag är klar med mina 12 000 steg totalt redan klockan 15. Vilket är så skönt nu ingen stress resten av dagen. På vägen hem handlar jag helgtidningarna och det blir en stund i soffan med tidningarna. Min moster ringer och vi snackar bort lite tid. Sen dags att laga middag. Stekt kyckling, guccamole, tomat/mozzarella. Det var mycket smarrigt och enkelt. Lite trött på gräddsåserna. Kändes fräscht. Nu har jag precis avslutat ett träningspass här hemma med några tuffa övningar. Magövningar och utfall. Blev både flåsig och svettig. Skönt att sätta sig i soffan nu för lite Arne Dahl på tv:n. 
 
 
Solen, snön och träden så vackert på min morgonpromenad!
 
Morgonens frukostdukning med 1:a adventsljuset tänt.
  
Kvällens middag, stekt kyckling, avokadoröra, tomat, mozzarella, basilika och olivolja.
 
Dagens träningsoutfit & hur jag ser ut i kroppen just nu!
 
 Måltider
Frukost
Äggröra och knaperstekt bacon
Lunch
Korvstroganoff
Middag
Kyckling, avokadoröra, mozzarella, tomat
Dagens motion
 12 128 steg +
30 min gymövningar hemma
Dagens bästa
Solig dag
Hann med mycket med en bra start på morgonen
Hemmaträningen

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...