tisdag 25 december 2012

16 dagar kvar!

 
 
Måndag, julafton, stiger upp och börjar fixa det sista inför kvällens middag och även fix med att slå in de sista klapparna. Gick ut på en promenad också för att få ihop lite steg. Sen hem igen för lite lunch, dusch och fix. Det blev svart klänning och röda strumpbyxor. Min kusin kom och hämtade mig för avfärd mot julfirandet med våra familjer. Vi fick goda tilltugg till välkomstdrinken, parmesanchips med creme fraiche, löjrom, knaperstekt bacon, dill som var supersmarriga. Det blev lite Kalle Anka och förberedelser i köket. Maten till julbordet ställs upp och snart är vi igång med att äta det smarriga julbordet. Jag hade med mig några rätter som jag lagat i LCHF-anda. Vi spelade julklappsspelet och jag fick ett fint rött vin. Sen dök tomten upp som ni ser och delade ut några klappar. Jag fick en glassmaskin precis en sådan som jag önskat mig för att kunna göra lite LCHF-glass. Alla nöjda och glada. Kvällen avlutades med lite dans. Vi dansade linedance och sen blev det lite bugg. Skönt att skaka ner maten. 
 
Jag i tomteluva! 
Goda tilltugg! 
De kalla rätterna!
Gravlax med sås, liten inlagd strömming, ägg med räkor & majonäs,
inlagd kronärtskocka och laxtartar med en senapssås. 
De varma rätterna!
Revbensspjäll, köttbullar, prinskorv, jansson med fänkål,
julskinka med senap, brysselkål och grönkålscocotte. 
 
Här buggas det!
 
Måltider
Frukost/brunch
"Varm macka"
kesoplättar med ost och skinka
Julmiddag
God mat i lagom mängd,
efterrätt för mig blev hallon och vispgrädde
och några chokladtryfflar. Drack vatten hela kvällen.
Dagens motion
8 202 steg
Dagens bästa
Att få fira jul med familjen
God mat och fina klappar
och att dansa

 

/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...