måndag 3 december 2012

Bootcamp!

Jag börjar nu närma mig slutfasen på mina första 38 veckor. Målet var att på 38 veckor gå ner 1 kg i veckan dvs totalt 38 kg. Ni som följt mig här vet att jag inte har gått ner 1 kg i veckan. De senaste månaderna har det inte gått neråt alls. Det går inte att peka på någon exakt orsak utan det är säkert flera olika orsaker. Samt att jag på slutet tappat stinget lite pga detta men ger inte upp för det...

Mitt mål när jag startade var att göra en viktresa mot ett hälsosammare liv.

Jag har kämpat med steg, mat, sömn och motion. Stora förändringar i mitt liv. Personer som finns i min vardag är imponerade hur jag ändrat mitt liv som nu innefattar mycket mera rörelse mot tidigare. Att jag planerar min mat  och tar med matlåda varje dag. Går mina steg och har gått på mina härliga vattengympapass flera gånger i veckan.

Att gå ner i vikt är verkligen en resa som gör stora förändringar både fysisikt och psykiskt i kropp och knopp. Många har åsikter och undringar vad jag håller på med. Men jag har ett grundtänk och kör på det. Även om jag behöver stöd och peppning så är vissa saker som sägs till mig så opeppande även om det inte är illa menat men det får man leva med. Tur att jag vet vart jag ska. Jag känner mig stark.

Nu har jag funderat i flera dagar hur jag ska gå vidare och jag har bestämt mig för att jag ska göra allt för att gå ner så mycket som jag kan på resterande tid av de första 38 veckorna. Jag ska på Chanette´s bootcamp. Och efter de 38 veckorna kommer jag naturligtvis att fortsätta min viktresa.

Att sätta upp nya träningsmål är inget jag kunnat göra från ena dagen till den andra även om min coach gett mig det rådet att ändra till mer intensiv pulshöjande träning. Jag har tittat runt på olika träningsställen för att se vad som finns och vad som passar mig. Kort kostar pengar.  Jag har årskort på Eriksdalsbadet - där kan jag vattengympa, gymma, simma och gå på klasser. Eftersom jag behöver fler konditionspass så räcker inte passen till på badet. Eller rättare sagt tiderna funkar inte alltid och det är för långt bort för lunchpass. Förra veckan provade jag på Fuego på Friskis och de har mer varierat dansprogram och även många gympapass. Jag har därför beslutat mig för att även köpa ett årskort på Friskis och Svettis. Vilket jag nu har gjort också :-).

Så nu kommer jag att gå in i en väldigt aktiv period för att chocka kroppen till förbränning och förhoppningsvis viktminskning...

Håll tummarna nu att Bootcamp a la Chanette funkar. Avstämning för satsningen blir 8 jan 2013.

 
/Chanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...