torsdag 27 december 2012

14 dagar kvar!


Onsdag; vaknar när klockan ringer tidigt. Idag står en tur till Uppsala på schemat. Jag ska besöka min bästa vän Kicki som är i Uppsala hos sina föräldrar och hälsar på. Jag går till tunnelbanan och tar mig till T-centralen där jag ska ta tåget till Uppsala C. På tåget äter jag min medhavda frukost. Kesoplättar med ost och skinka. Snart var jag framme i Uppsala där jag blev upphämtad på stationen. Det var roligt att träffas. Vi åkte och shoppade lite på rean och handlade mat till middagen. När vi kom hem fiakde vi för mig blev det en chokladbit medans de andra åt kaffebröd. Kicki och jag gick en runda till affären så jag också fick ihop dagens sista steg. När vi kom hem började Kicki att laga middagen och jag satt och var sällskap vid bordet. Till middag blev det en fetaostsallad till förrätt, lammfilé med en rödvissås och ett timjanskum och till det blomkålsmos och sallad. En rätt i bästa LCHF-anda. Tack Kicki för att tog hänsyn till att jag äter LCHF och anpassade middagen efter mig. Till efterrätt åt de andra en glasstårta med kiwi som jag avstod. Jag var ju mätt efter middagen så jag kände mig nöjd. Sen blev det lite nostalagi på tv med ett program om ABBA och sen kollade vi in nya Fjällbackamorden innan vi la oss hann vi sitta uppe och snacka lite också. En mysig dag. 
 

Min frukost "macka".
 
Kvällens goda middag! Supergott!
 
Måltider
Frukost
Kesoplättar med ost och skinka
Mellanmål
Chokladbit
Middag
Lammfilé med supersmarriga tillbehör i värsta lyxkrogstil!
Dagens motion
13 086 steg
Dagens bästa
Träffa Kicki och hennes familj
Att få äta Kickis goda mat

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...