söndag 23 december 2012

18 dagar kvar

Lördag, vaknar tidigt trots att det är första lediga dagen och helg. Städar och fixar i köket. Ger mig ut på en liten promenad innan jag går och köper en gran på torget här i Årsta. Det blev en Kungsgran. Ställde ut den på balkongen där den får stå och vila tills söndag då den ska kläs. Sen dags att bege mig till Zetas trädgård som säljer ut sina julblommor och pynt så det blir buss och tunnelbana till Skärholmen och sen en snöig promenad till Zetas (ligger vid Kungens Kurva). Ett underbart ställe som var i vinterskrud en helt annan trädgård än på sommaren då det grönskar. Det var rätt urplockat men jag köpte en massa fina saker. Det blev vita maffiga julstjärnor, små vita orkidéer, blåbärsris, julkrans och en massa fina julkulor. Två stora kassar. Efter besöket på Zetas tog jag en sväng till IKEA för att köpa några julklappar sen kom mamma och hämtade mig.
 
Vi åkte hem med mina kassar och sen möttes vi upp hos min bror för liten julmiddag och julklappsutdelning för de små. Vi fick lite småplock, lax, prinskorv, köttbullar, olika sillar, julskinka mm. Jag åt det som passade mig. Till fikat blev det lite julgodis. Jag tog en liten liten liten chokladboll med pepparkakssmak. Mums! Julklapparna blev uppskattade. Reflexer, skrivbok och lite godis. Det behövs inte så mycket barnen blir glada i alla fall.
 
 
Promenad hem och en liten extra runda för att få ihop sista stegen för dagen. En liten inhandling på affären också inför söndagens matfix. Julmusik i olika varianter för att få julstämning. Städar badrummet och gör fint med ljuslyktor och en liten orkidée från Zetas. Sen avslutar jag kvällen med en film. 
 
Min kungsgan!
 
Ett vintrigt och väldigt snöigt Zetas!
 
En underbar blomster och julgrupp!
 
Med två fullproppade kassar lämnar jag Zetas!
 
Gottigt julgodis till kaffet!
 
Mina underbara vita julstjärnorna fick bo i en stor zinkbalja!
 
Måltider
Frukost
Tonfiskröra och kokta ägg
Lunch
Schnitzel med avokado
Middag
Julplocksmat i normal portion och det jag kunde äta
Dagens motion
12 256 steg
Dagens bästa
Fina fynd på Zetas
Färdig med julklappsinköpen
Julmiddag med familjen och glada barn
Skön kväll med julstämning

/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...