fredag 2 november 2012

68 dagar kvar

Fredag morgon igen en vecka har gått så snabbt. Jag vaknar tidigt och läser i min bok som snart är slut. Fixar lunchlådorna och packar ryggsäcken med badkläder. Jag går till tunnelbanan och det är skönt ute. Idag jobbar vi några timmar mindre för att det är röd dag imorgon. Skönt att det är fredag. Jag äter lunch sen jobbar jag någon timma till. Innan jag åker till träningen blir det ett besök på butikerna Granit och Mio. När jag är på Mio ringer Lotta (2) min moster (jag har två mostrar som heter Lotta, (1:an är min mammas syster) och 2:an är min morbrors fru) och frågar om jag vill hänga med på Ladies Night imorgon en av hennes kompisar har fått förhinder. Jamen varför inte. Så jag tackade ja. Trevlig överaskning! Tog tunnelbanan till Skanstull och gick sista biten till Eriksdalsbadet. Hoppades att det inte skulle vara så mycket folk trots höstlov. Jag hade tur, motionssimningen var i en bassäng där det inte var en massa barn som skränade, men faktiskit äldre killar/gubbar som plaskade rejält när de simmade på banan bredvid mig :-) - det blev 45 min simning idag och sen avslutade jag med en härlig ångbastu med peeling/scrub så skönt. På vägen hem köpte jag två fina kransar att lägga på pappas, morfar/moster Evas gravar imorgon. Kransarna var jättefina i vitmossa och med kottar. När jag kom hem slängde jag mig på sängen för att läsa de sista sidorna i min bok. Så spännande och ett oväntat slut... Sen dags att rodda lite i köket, plocka i och ur diskmaskinen och sen börja förbereda för middagen. En tur till tvättstugan. Skönt att få tvättat även om det är fredagskväll. Till middag blev det fläskfilégryta med chorizo och lite annat gott. Kollar lite på X-faktor och varvar det med besök i tvättstugan. Blir en tidig kväll då jag ska upp tidigt imorgon för att åka till Södertälje.
 
Kvällens middag, fläskfilégryta med chorizo, lök, bacon och grädde.
 
Måltider
Frukost
Äggröra och bacon
Lunch
Köttfärssås med riven ost och avokado, fetaost
Middag
Fläskfilégryta
Dagens motion
12 013 steg +
45 min simning
Dagens bästa
Träningen
Kort jobbdag
Roligt samtal från moster Lotta

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...