söndag 18 november 2012

52 dagar kvar

Söndag, vaknar kvart över nio av mig själv. Skönt att få sova tills jag vaknar. Meddelar min vattengympakompis att jag hoppar över dagens träning för att träna annat idag. Jag sticker ut på en 40 min lång powerwalk. Efter det så blir det frukost. Läser lite i min bok. Men snart dags igen för att gå ut på en långpromenad. Jag är ute i över en timme och får ihop många steg. Käkar lite lunch sen och städar undan lite hemma. Sen ska jag träna mitt hemmaträningspass. Tar fram min nya pilatesmatta och boll. Använder pet-flaskor fyllda med vatten som vikter. Jag värmer upp och kör ett program som jag fått av min kompis. Jag kör igenom passet en gång och blir rejält varm och svettig. Avslutar med en stund med dans till favoritmusik. Middagen efter träningen sitter fint. Duschar innan jag hamnar framför tv:n och kollar på favoritserien Arne Dahl. Bra svensk kriminalserie. Jag är mycket nöjd med dagen då jag fick många steg och mitt gympapass gjort. 
 
Kvällens gympaplats, golvet i vardagsrummet!
 
Kvällens middag, köttgryta med en klick creme-fraiche!
 
Dagens motion
17 006 steg
varav 4 986 powerwalksteg
och många danssteg +
45 träning på matta, med boll, vikter och pinne.
 
Dagens bästa
Skön dag trots trist väder
Bra motionsdag
Bra hemmagympapass
 
/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...