söndag 4 november 2012

66 dagar kvar

Idag ingen klocka som väckte mig utan sov tills jag vaknade. Vaknade med huvudvärk trots att det bara var vatten i glaset igår trots partaj. Låg och läste en stund innan jag gick upp. Har börjat på en ny bok nu. Gick upp åt frukost och sen ut på en första runda för att få ihop steg. Handlade på vägen hem. Shoppade mat för veckan som kommer. När jag kom hem åt jag lunch och sen satte jag på stora grytan, mormors gamla stekgryta! Osso Bucco, kalvlägg med ben och goda rotsaker i vitt vin, tomat och en massa kryddor. Långkok hela dagen. Ringde brorsan och frågade om jag fick ta ut min brorson till parken en stund. Och det fick jag så det blev en liten promenad till dem och sen var vi ute i parken och gungade i någon timme. Sen blev det kallt och dags att gå hem. Blev en runda till för att få ihop steg. Fick nästan ihop alla steg tills jag kom hem. När jag kom hem satt det en lapp på hissdörren att det varit inbrott på vinden. Som tur var hade de inte brytit sig in i mitt förråd men i två andra. Jag hämtade ner ett bord från vinden, min "höst/vinter rya"för att göra lite fint hemma. Nu blir det lite Arne Dahl på Kanal 1. Sen blir det godnatt.
 
Dagens långkok
 - smarrig gryta.
 
Måltider
Frukost
Äggröra och bacon
Lunch
Fläskfilégryta
Middag
Favorit i repris, fläskfilégryta
Mellanmål
Salami och brie
Dagens motion
12 098 steg
Dagens bästa
Lek i parken med brorssonen
Skön dag med lite sol

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...