onsdag 28 november 2012

43 dagar kvar

 Tisdag, vaknar upp och det är min födelsedag. Jag fyller 47 år! Känner mig inte superpigg utan känner mig lite sjuk i kroppen nästan som början till magsjuk. Eftersom känslan började igår kväll och inte brutit ut i någon magsjuka så går jag till jobbet eller rättare sagt det blev bussen för busvädret och att jag faktiskt inte mådde hundra bra. På lunchen ger jag mig ut på en liten luft och promenadrunda. Köper med mig en räksallad som jag blir besviken på - väldigt liten sallad så tur att aptiten inte var den bästa denna dag. Jobbar på och går hem lite tidigare för att förbereda för kalaset.
 
Min familj, mamma, hennes man Håkan, mormor, mormors syster, moster, morbror, kusin, bror + familj kommer och firar mig. Jag har bakat lite lchf-fikabröd och även köpt lite köpebröd och en traditionell marsipantårta. Jag får massor av fina blommor, ljuslyktor, en fin teckning av Ragnar 3 år, konsertbiljett till Jerry Williams avskedskonsert nästa år och en flarra vitt vin.
 
Det blev en bra dag och jag kände mig mycket bättre på kvällen än vad jag gjorde på morgonen. Jag fick många grattishälsningar på facebook, skönsång i telefon - tack för det Kicki :-), sms och andra telefongratulationer. Innan jag jag gick och la mig laddade jag diskmaskinen och fixade undan i köket och hann även laga iordning lunchlådor till onsdag och torsdag.
 
Dagens lunch en räksallad!
 
Födelsedagsfika med egenbakat lchf-bröd och köpt bröd!
 
Fick fina blommor, denna härliga bukett fick jag av min kusin Linda!
 
Fick även två fina ljuslyktor som passade fint till de jag redan hade.
 
Mitt mysiga vardagsrum, när gästerna gått hem!
 
Måltider
Frukost
Ägg med tonfiskröra och avokado
Lunch
Räksallad
Mellanmål
Nötter en näve
Middag
Lite spenatsoppa med skinka
Födelsedagsfika
Lite lchf-fikabröd + en liten slatt marsipan från tårtan!
Dagens motion
 6 153 steg
(orkade/hann inte få ihop stegen idag mest pga att jag kände mig risig)
Dagens bästa
Att få besök av mina nära och kära
Alla fina grattishälsningar

/Chanette


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...