onsdag 1 augusti 2012

161 dagar kvar

Skönt att vakna upp hemma i min egna säng. Vaknar runt åtta. Ligger och läser lite innan jag går upp och gör frukost och kollar lite på morgontv. Idag blev en väldigt lugn dag hemma. Jag gjorde så lite som möjligt. Städade bara ur ett skåp så jag fick in alla mina loppis/antik köp de senaste veckorna. Annars blev det bara små utflykter = promenader ute i friska luften. Ingen lust och ork till att göra så mycket idag. Gick och handlade lite mat. På en av mina promenader gick jag förbi min brors hus och de stod utanför dörren med packning. De kom precis hem efter några dagar på sjön. Jag ropade på min lilla brorson och han sken upp och kom springande emot mig och jag fick en kram. Det var klart dagens bästa stund och riktig kärlek det! Han ville att jag skulle komma upp och leka med honom. Men jag hade många steg att gå ikapp så jag får gå till honom en annan dag och leka.

Lagade en kålpudding till middag som blev väldigt god och köttig. Återkommer med mitt recept. Nu blir det en film i Telias videobutik. Och efter det blir det sängen.


Dagens måltider
Frukost
Äggröra med grädde och ett gäng räkor
Lunch
Kokt korv och blomkålsmos + senap
Mellanmål
Nötter och ostskivor
Middag
Kålpudding
Dagens motion
13 740 steg
Dagens bästa
Att få en kram av brorsonen!
Sköna promenader

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...