torsdag 9 augusti 2012

153 dagar kvar

När jag vaknar så har det redan blivit torsdag. Tar med frukosten till jobbet. Regnet ligger i luften men jag klarar mig från regn på min promenad till jobbet. Det är en lugn och skön stämning på jobbet även om jag såklart har en del att ta igen. Till lunch blev det rester från igår tillsammans med ett gäng tidningar som vi får till jobbet. Sen en promenad till Posh Living för att köpa en ny tvål till badrummet men det fanns inte den doften jag tänkt köpa så det blev ingen men det blev massor med steg i alla fall :-). 


I måndags fick jag tre kuddar från ett jobbprojekt som jag packade ner i en stor väska för att släpa hem tillsammans med några av sakerna jag köpte på myrorna i början av veckan. Efter jobbet gick förbi Room en inredningsbutik som finns i PUB-huset där jag slank in efter jobbet för att köpa en fin tvål till badrummet. Härligt att få ställa en godluktande/doftande tvål i badrummet. Eftersom jag går så mycket så är det planering när jag ska ha packning med mig för då kan jag inte gå hem från tunnelbanan. Så idag fick det bli en längre promenad när jag kom he istället men det gick lika bra då jag slängde in kassarna och drog iväg direkt ut på promenaden för att få ihop dagens ranson.

Till middag gjorde jag enkla köttfärsbiffar med ett supergott vitlöks/persiljesmör till och en grillad tomat. Enkelt men mycket olika smaker.

Här rör jag ihop 100 gram smör med 2 vitlöksklyftor(pressade) och massor med klippt persilja!

Som jag sen fyllde en fin liten burk med så att jag kan spara det som blir över.

Kvällens middag som var mycket god!

Frukost
Äggröra med gräddskvätt och bacon
Lunch
Lax med cremefraichesås med gräslök, sparris och räkor
Middag
Köttfärsbiffar med ört och vitlökssmör med grillad tomat
Mellanmål
Salami och ostskivor med bregott
Dagens motion
12 020 steg
Dagens bästa
Att solen tittade fram

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...