onsdag 8 augusti 2012

154 dagar kvar

I morse vaknade innan klockan ringde. Gick upp och fixade frukost. Packade ryggsäcken med träningskläder för ett träningspass på lunchen. Promenerade till tunnelbanan och lyssnade på RixMorronZoo och skrattade gott åt deras roligheter medans jag gick steg. Jobbade en timme cirka innan jag var tvungen att sticka till Eriksdalsbadet för att dansträna. Det var supersvettigt och tufft men väldigt skönt att få ut lite energi genom dansen. Eftersvettades först innan det blev en svalkande dusch. Köpte lunch på vägen tillbaka till jobbet. Det blev en kycklingfilé och en köttfärsfylldpaprika och Lohmanders tzatziki som var riktigt god så den kan jag rekommendera. Bara en (1)  kolhydrat per 100 g.

Pratade med min vän Linda (som också kör LCHF) idag. Vi peppar varandra och idag var det ett sådant samtal. Linda sa att hon inspireras av vad jag äter och hon får tips vad hon kan äta. Roligt att vara en inspiratör. Tack själv Linda för dagens samtal.

Dagen rusade iväg och snart var det dags att gå hem. Det duggade lite så trist men jag var snart vid tunnelbanan för transport mot Gullmarsplan. Tog bussen hem med lite kassar jag hade att släpa på. Handlade lite mat på vägen hem. Det blev lax, sparris, creme fraiche till kvällens middag och salami som ett mellanmål. Lagade mat när jag kom hem och sen var det dags för att slänga i några maskiner i tvättstugan. Middagen blev supergod och jag blev mätt och belåten.

Laxbitar med sparris i gräslökssås med räkor gjort i ugnen!

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med gräddskvätt och rökt skinka
Lunch
Kycklingfilé, köttfärsfylld paprika med tzatziki
Middag
Lax med cremefraichesås med gräslök, sparris och räkor
Mellanmål
Salami
Dagens motion
19 054 steg inkl 5 000 danssteg
Sh´bam dansträning 5 000 danssteg
Dagens bästa
Samtalet med Linda
Ren tvätt

/Chanette




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...