tisdag 7 augusti 2012

155 dagar kvar

Vaknar av mig själv innan klockan ringer känner mig lite trött. Fixar frukost och drar i väg till jobbet. Det blir en promenad som vanligt till tunnelbanan. Jobbar på bra fram till lunch. På lunchen beger jag mig ut på stan och gör ett besök på Myrornas och fyndar lite bl a en fin stor och hög cylindervas för 25 kr som säkert kostar minst 200 kr ny och en jättefin vit kruka med svart illustration/mönster på för 45 kr. Min kollega tyckte att jag fyndat fina saker. Hon ville ha krukan. Efter lunch mer fakturering och snart var det dags att gå till min coach Katarina på Kungsholmen.  Promenerade dit i solen och mös. Jag var i tid så jag satt och läste i receptionen innan Katarina kom ut och hämtade mig.

Vi började med vägningen och som kvitto på att jag druckit mer vin än jag borde så blev det +-0. Såklart missnöjd med det men jag vet ju vad det beror på. Jag har skött motion och mat. Jag har druckit vin och inte lagt mig i tid så många av veckans kvällar under semestern. Det påverkar såklart utebliven viktnedgång. Energin idag var inte som den brukar och det var nog det som kändes mest konstigt med dagens möte!

Men jag kör på med maten men kör nu strikt LCHF igen, promenaderna varje dag, minst två träningspass i veckan och sömnen att komma i säng helst 22 men senast 23. Inget vin! Nu kör jag hårt!

Åt middag hos min kusin där hon jobbar. Det blev hamburgare med ost, rökt sidfläsk, sallad och sen beställde jag lite persiljesmör till det. Drack bubbelvatten till maten. Bartendern Tessan tyckte jag var snygg som alltid :-)! Tack för det! Tog bussen hem stannade och handlade mat på vägen hem.


 
Dagens måltider
Frukost
Fet yoghurt och hallon
Lunch
Lax med romsås
Middag
Hamburgare med tillåtna tillbehör
Mellanmål
Ostskivor med bregott
Dagens motion
12 134 steg
Dagens bästa
Lunchsolen
Shoppingen - fynden

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...