måndag 6 augusti 2012

156 dagar kvar

Oj va segt att komma upp idag. Somnade för sent igår för att vara pigg idag när jag vaknade. Men till slut kom jag upp. Lagade frukost som jag tog med mig. Gick till tunnelbanan och det var skönt ute.  Väl framme på jobbet var några av mina kollegor där redan. Vi har inte setts på 4-5 veckor så det var roligt att träffa alla. När chefen kom in hade vi möte till lunch. En ganska slowstart på första dagen. Lunchen gick jag ut och åt då jag inte hade något att ha med i lunchlådan. Jag har en restaurang som serverar en GI-rätt så jag valde den och tog två smörklickar till köttet. Tillbaka på jobbet blev det några timmar med jobb. Fick lite gjort i alla fall. Hade huvudvärk idag kanske beroende på vädret. 



Klockan fem var det dags att byta om till träningskläder och bege mig till Eriksdalsbadet för att träna. Dansträning, Sh´bam 45 minuter stod på programmet. Supersvettigt och jobbigt men kul och roligt. Hon är lite halvgalen vår instruktör och bjuder på sig själv på ett härligt sätt. När jag kom ut så regnade det ganska rejält. Jag behövde gå ca 4 500 steg till så det var bara att gå i regnet och bli blöt. Efter en stund öste det ner och jag ångrade att jag gick och jag blev helt dyngsur och såg ut som en dränkt katt. Till slut kom jag hem och var då supernöjd att jag gått hem trots allt.

Kom hem och började laga middag till ikväll och lunchlåda till imorgon. Ugnsbakad laxfilé med romsås. Enkelt och snabbt. Jag har känt hunger idag och faktiskt igår också. Så idag har jag försökt få i mig mer fett.

Imorgon är det dags för att besöka min coach Katarina. Jag är lite nervös för jag misstänker att jag inte gått ner något. Tänk om jag gått upp?  Jag har ju skött maten de sista tre veckorna men druckit lite mycket vin kanske så att jag inte gått ner. Får se vad Katarina tycker imorgon om jag ska övergå till strikt LCHF igen. Det ska i alla fall bli kul att träffas imorgon. Nu är semestern slut och vi får göra en plan för kommande veckor. Blir troligtvis mer träning. Skönt att ha stöd av min coach som pushar mig i rätt riktning.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med grädde och rökt skinka
Lunch
Helstekt fläskytterfilé med grönsaker och två smörklickar
Middag
Lax med romsås
Mellanmål
Ostskivor med bregott
Dagens motion
18 047 steg inkl 5 000 danssteg
Sh´bam 5 000 danssteg
Dagens bästa
Dansträningen
Att solen var framme på dagen trots allt

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...