torsdag 16 augusti 2012

146 dagar kvar


Igår kväll dog min tv vid 21 så då gick jag och la mig men kunde inte somna. Låg vaken säkert till 23. Sov gott sen hela natten och vaknade av mig själv halv åtta. Tog med frukost och lunch till jobbet. Packade även ner baddäkten i ryggan idag för vattengympan senare på eftermiddagen. Promenad till tunnelbanan. Lunchen blev samma som gårdagens middag. På eftermiddagen gick jag ut och handlade jordgubbar, hallon och en present. Två av mina kollegor skulle firas. En 30-åring och en 35-åring skulle firas med paket och bubbel.


Det firades med bubbel (för mig blev det en loka citron) en massa jordgubbar och söta hallon. Och presenter såklart. Flickorna blev överaskade och mycket glada för paket och uppvaktningen.

Sen fick jag hasta iväg för jag skulle träna vattengympa idag på Eriksdalsbadet. Jag har inte tränat vattengympa på hela sommaren så jag såg fram emot ett pass. Det var ett jobbigt men skönt pass. På väg hem insåg jag att jag inte tagit fram någon middagsmat så jag stannade till på Ica för att handla. Det blev något snabbt, det blev en halv grillad kyckling och en burk Lallerstedts Bea. Snabbt och enkelt, mums! Pratade med min mamma i telefon vi planerade för helgens kräftskiva. Jag ska göra en västerbottenpaj av något slag som passar för oss LCHF:are och något annat gott. Det blir lite knytisaktigt som vi alltid brukar göra så en slipper fixa allt. Vi gillar att laga mat så det kommer nog att bli en massa gott att äta. 


 
Måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och bacon
Lunch
Köttfärsgratinerad zuccini
Middag
Grillad kyckling och bea
Mellanmål
Nötter och hallon
Dagens motion
12 305 steg
Vattengympa
Dagens bästa
Vattengympan
Trevliga besök på jobbet


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...