söndag 5 augusti 2012

157 dagar kvar

Idag när jag vaknade var det söndag och min sista semesterdag! Fyra veckors ledighet är redan slut!Så det gäller att utnyttja dagen till max. Blir hämtad redan kl 10 av min mamma och moster för en utflykt till Gustavsberg för lite shopping och lunch. Vi börjar med att besöka Iittala Outlet och några andra butiker innan det var dags för lunch. Jag shoppade några muggar, vispar, vitlökspress, bestick och ett fint gammalt durkslag. Jag är mycket nöjd med mina inköp.

Gamla fina byggnader i Gustavsberg.

Lunchdags, på salladsbordet hade de brysselkål med rödlök och vinegrätt
ett bra alternativ för oss som äter LCHF.

Det blev Biff a´la Lindström med dijonsmör, skippade potatisen.
Tog brysselkål, vitkål och sallad till. Mycket gott.


Jag och mitt sällskap hade många fina timmar tillsammans och vi var nog ganska nöjda med dagen i Gustavsberg. Fint väder, bra shopping, god lunch och trevlig samvaro. Tack mamma och moster för en härlig dag! Att åka hit är en tradition vi gör varje år och så även i år.

När jag kom hem satte jag mig en stund på balkongen för att njuta lite av solen. Funderade på hur jag skulle få ihop 10 000 steg på em/kvällen på ett bra sätt. Då ringer min kompis Malin och frågar om jag vill äta middag med henne i Jungfrusund. Det lät inte helt fel att avsluta sista semesterdagen med en härlig middag på ett fint ställe. Jag hade aldrig varit i Jungfrusund tidigare så jag nappade på erbjudandet + att jag och Malin inte setts sen vi var på Gotland för tre veckor sedan. Jag gick ner mot Årstaberg där Malin hämtade upp mig. Fick ihop några steg på det sättet.



Väl framme i Jungfrusund satt vi på uteverandan på restaurangen. Helt underbart ställe. Solen värmde och vi njöt av härlig vy över båthamnen. Jag beställde in en Surf&Turf, oxfilé och halv gratinerad hummer med aioli och bea. Mycket smarrigt. Det enda som var en besvikelse var att jag beställde en sallad och det var tre små salladsblad i en skål!! Inte acceptabelt på en rätt som kostade över 300 kronor. Malin åt fisk och den såg god ut också. Jag drack ett gott glas rött till. Sista glaset på några veckor nu.

Surf & Turf!

Kvällens fråga, hur skulle jag få ihop mina steg? Malin skulle lämna tillbaka bilen så jag hoppade av vid Rålambshovsparken. Jag gick över Västerbron till Hornstull. Där jag fick vänta på tunnelbanan till Liljeholmen. Medans jag väntade på t-banan gick jag runt några varv på perrongen för att få ihop steg när jag ända väntade. När jag kom fram till Liljeholmen fick jag vänta på tvärbanan så det blev några varv där också. Kom hem och gick runt hemma runt husen. Lämnade av ryggsäcken och gick till affären för att handla. Idag kommer jag bara att uppnå miniminivån 12 000 steg men det är ok med tanke på hur många steg jag fick ihop igår. Så med facit i hand har jag på fyra veckor lyckats få ihop minst 13 000 steg förutom idag. Jag är nöjd! Nu är det sängdags för att ställa klockan på ringning tidigt imorgon. Känns overkligt att behöva jobba imorgon. Men det är verkligheten. Go natt!

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med grädde och räkor
Lunch
Biff a´la Lindström, brysselkål, vitkål och sallad
Middag
Surf & Turf + ett glas rött
Dagens motion
12 010 steg
Dagens bästa
Härlig och skön dag
med mamma, moster
Bra shopping
Mysig middag på Jungfrusund med Malin
Att få ihop stegen

/Chanette





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...