måndag 27 augusti 2012

139 dagar kvar

Jag har som ni märkt inte skrivit här på några dagar för att jag har varit bortrest. I torsdags morse tog jag mitt bagage och mig själv för att möta upp mina vänner i Tullinge där en av två bilar hämtade upp oss för vidare transport till Södertälje där bil två väntade. Alla tjejer var glada och förväntansfulla för helgens resa till Skagen. Vi är ett gäng tjejer som åker dit varje år och har skoj.
All min packning och kylväskan med dagens lunch.
 
Min lunchsallad, kyckling, halloumi, avokado och grönsaker
med en creme fraichesås med basilika.
 
Till de andra hade jag lagt till bulgur i salladen.
 
Vi åkte som sagt tidigt på morgon ner till Göteborg och snart var vi på plats på färjan som skulle ta oss till Fredrikshamn och Skagen. Hungern hade slagit till och vi valde att äta direkt när vi kom på båten. Det blev buffén för alla. Räkor och lax med majjo och citron. Vatten till det. Jag skulle vara chaufför den sista biten. 
 
Högrev och en bit ost också blev det också.
 
Buffén hade en schysst liten ostbricka.
 
Lite underhållning blev det också på båten, "Hasse" vid bordet bakom
spelade ukulele och vi agerade kör. Hela restaurangen tystnade när vi sjöng!
 
Snart var det dags att sätta sig vid ratten och köra av färjan.
Vi hade skoj sista biten då körde Malin en musiktävling
där vi skulle gissa artist. Jag vann!
 
Vi bodde i ett hus nära havet.
Här kånkar alla in sina väskor.
 

 
När vi kom fram tog jag mig till havet för en promenad då jag kände mig stel i kroppen efter att ha suttit i bilen hela dagen. Skönt att njuta lite lugn och ro inför en galen helg. Vilken kick att gå ut till havet det blev helgens första boost. Gick ca 5 000 steg. Så jag fick ihop 10 000 steg trots att det var resdag, känner mig duktig att jag fick ihop så många steg. Sen blev det fler steg på kvällen och en massa danssteg.
 
Sen blev det lite bubbel och sen byta om för att ge oss ut på byn i Skagen. Vi hade en helt galet rolig kväll tillsammans. Mycket dans, hade skavsår på tårna dagen efter. Vi träffade vänner som vi alltid träffar i Skagen och nya männsikor. Alla är glada och härliga. Fick många fina komplimanger av mina vänner och nya vänner. En bra början på resan och verkligen en boost.
 
Dagens bästa
Att få göra en resa med mina härliga vänner
Jag fick ihop mina steg och många fler
En superkul kväll
 
/Chanette
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...