söndag 5 augusti 2012

158 dagar kvar

Lördag morgon, vaknar tidigt dags för att sticka på dansträningen, Sha´bam. Går min promenad längs Årstaviken. En härlig morgon. På vägen dit hör jag musik uppefrån skogen. Det lät som någon hade fest i skogen som ett disco. Värsta volymen så det måste ha varit rejäla högtalare. Mötte polisen som var på väg och kolla vad det var som hände i skogen. Det brukar alltid vara fridfullt i skogen. Roligt när folk hittar på lite nytt.

Träningen gick bra men blev rejält trött och svettig. Sen dags för en promenad hem igen. Åt lunch och solade lite. Gjorde mig i ordning för att sen ge mig iväg för att se Prideparaden vid slussen. Mycket folk och god stämningen. Rena partystämningen. När tåget gått förbi tog jag mig till Skeppsholmen.


På båten af Chapman var DJ:s från Love Boat och spelade Soul, funk och discohits från 70-talet. Helt galet bra musik. Jag hade bestämt träff med min kompis Juha.

Några av DJ-killarna uppe på fördäck.

Juha dök upp och vi njöt av musik och lite bubbel och att bara titta på människor och den fina utsikten över Stockholm. Vi blev hungriga och bestämde oss för att äta lite. Det blev grillad lax och grönsaker och zatziki. Åt bara en liten bit rödbeta den var inte god! Mätta och belåtna blev vi. 

Kvällens grillmiddag!
Slottet och solnedgång, magiskt!

Vi hade en härlig kväll på båten. Vi träffade en del härliga människor som vi hade skoj med. Somnade nöjd och glad.

Dagens måltider
Frukost
Ostskivor och skinka
Lunch
Kålpudding
Middag
Grillad lax med goda tillbehör
+ ett gäng glas med bubbel ;-)
Dagens motion
24 012  steg varav minst 7 000 danssteg
Dansträningen Sha´bam ca 5 000 steg
Dagens bästa
Härlig och skön dag
Trevlig och rolig kväll med Juha

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...