onsdag 22 augusti 2012

140 dagar kvar

Vaknar upp och det är redan onsdag min sista jobbdag denna vecka - så skönt! Idag åt jag frukost hemma i soffan med morgontv:n på. Sen gick jag till Gullmarsplan för att ta tunnelbanan till jobbet.  Fixade så mycket jobb jag hann idag. Lönerna var det viktigaste som ska betalas ut i slutet av veckan. Till lunch hade jag med mig fyllda champinjoner, tomat och grädde så det blev nästan som liten soppa. Mycket gott. Läste några nya tidningar som kommit till kontoret, mode och inredning - två favoritområden. Gick ut en sväng på lunchen för att få ihop steg och lite frisk luft. Skönt att komma ut.

När jag skulle gå hem från jobbet hade det börjat dugga kändes trist men det var bara att fälla upp mitt prickiga paraply och promenera längs Drottninggatan till T-centralen. Åkte hem för att hämta mitt bankkort som jag glömt hemma. Fick ihop steg då jag hoppade av bussen några hållplatser tidigare än jag  brukar. Gick och handlade mat för att kunna göra en sallad till picnic-lunchen imorgon. Jag ska resa till Danmark imorgon med goda vänner och jag åtog mig att fixa lunchen. Det blir en kycklingsallad med massor av goda ingredienser.


Stekt Halloumi, blandad mixsallad, bulgur (till tjejerna), 
avokado, paprika, tomater, majs, gurka och kycklingbitar
marinerat i citron och en dressing/röra (creme fraiche och örter)

Ska packa ikväll och fixa salladen så inte mycket tid över till att göra något långkok till middag. Så det fick bli en riktig snabb rätt. Färdigstuvad spenat som jag värmde i micron och som jag sen blandade i en rejäl skvätt grädde och baconbitar. Riktigt gott och mättande. Snabbt och superenkelt!

Kvällens middagssoppa, spenat och bacon!

Måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och bacon
Lunch
Bacon/lökfyllda champinjoner med varma tomater
Middag
Spenatsoppa med bacon
Dagens motion
12 037 steg
Dagens bästa
Allas hejapå-gratulationer för min viktminskning idag
Att jag nu har semester några dagar

/Chanette

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...