fredag 10 augusti 2012

152 dagar kvar

Äntligen fredag så skönt. Snart några dagar ledigt.  Blir lite sen hemifrån för jag vet inte vad jag ska ha på mig för jag ska eventuellt bort efter jobbet. Till slut tar jag med lite extra kläder så jag kan byta  om jag ska bort. Jag kände att jag behövde gå på toaletten men det gick inte. Då kände jag att nej inte förstoppning igen. Men jag äter ju strikt LCHF igen och så blev du ju när jag började för några månader sen. Jobbigt!  Promenad till tunnelbanan det känns lite kyligt i luften men får snart upp ångan. När jag kom till jobbet drack jag mina loppfrön för att få igång magen och kunna gå på toaletten. Till slut gick det bra men inte kul att ha förstoppning. Nu blir det att ta frön flera gånger i veckan igen.
Lunchen består av rester, lax och sås. Tar en promenad på lunchen för dels behöver jag steg men även för att det är skönt att komma ut och få lite fräsch luft för att orka med eftermiddagen. Kollegorna körde fredagsfika med stora feta chokladbeskvier som jag älskar men för mig blev det ett glas vatten.

Hade inte bestämt hur jag skulle göra för kvällen. Men Malin min vän ringde och bjöd in mig på lite after work tillsammans med några andra vänner. Jag anslöt till stället de var på. Tog en promenad dit och på vägen dit kände jag mig hungrig så jag laddade med lite sallad/mellanmål från Ica. Så jag kände mig laddad och mätt när jag kom till baren/restaurangen.


Mitt mellanmål/sallad!


Vännerna drack en massa olika drinkar och för mig blev det vatten.

Roligt att träffas och snacka lite länge sen vi sågs. Vi satt där ett par timmar. Solen tittade fram vilket var skönt. Malin och jag tog oss ner till Kungsholms strand för att käka middag på Orangeriet. Det blev varsin räksallad. Sen tog vi oss en promenad genom Rålamshovsparken för att ta bussen mot Horstull. Kom hem för en stund sedan och nu är det läggdags.


Frukost
Äggröra med gräddskvätt och bacon
Lunch
Lax med cremefraichesås med gräslök, sparris och räkor
Middag
Räksallad
Mellanmål
Några få nötter
Dagens motion
15 169 steg
Dagens bästa
Att träffa vännerna

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...