måndag 20 augusti 2012

142 dagar kvar

Tredje jobbveckan efter semestern men denna vecka jobbar jag bara mån-ons sen ska jag ut på en liten resa tor-sön så det blir kort jobbvecka. Fixar lite äggröra och sen får det bli stockholmare (korv) till frukost. Lite kyligt i luften men ändå skönt. Promenad till tunnelbanan och när jag kom till jobbet hade jag fått ihop ca 4 300 steg. Skön start med stegen. Långt möte och snart var det lunch. Gick en promenad på lunchen. Jag ska på en reggaefest så jag var på jakt efter lite smycken och hittade perfekta armband och ett halsband på Indiska och priset var magnifikt 70% på reapriset så det blev drygt två tjugolappar för dessa accessoarer. Nöjd med mina inköp gick jag tillbaka till kontoret och åt min medhavda lunchlåda. Köttfärsbiffar och lite sås. Avslutade med en liten brie bit.




Sen lyckades jag att få en virusvarning i min dator straxt innan jag skulle gå hem. Stängde av skiten och gick till träningen istället. Får ta tag i datorstrulet imorgonbitti istället. Mot dansträningen på Eriksdalsbadet. Sh´bam står på schemet med en ny instruktör men jag blev lite besviken för instruktören pratade genom hela passet så jag blev mer trött i huvudet än i kroppen. Samma pass men så olika med olika instruktörer. Men supernöjd i alla fall efter passet. Skönt att ha genomfört ännu ett pass. Promenerade upp till bussen för att ta mig hem. När jag kom hem och innanför dörren stod stegräknaren på 12 054 steg. Toppen nu blir det lite fix inför resan och en stund framför tv:n.



Kvällens middag, västerbottenpaj, räkor, creme-fraiche och rödlök.

Måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och stockholmare (korv)
Lunch
Köttfärsbiffar med lite sås
Middag
Paj, räkor, creme fraiche och rödlök
Dagens motion
12 171 steg +
45 min dansträning ca 4500 steg
Dagens bästa
Dansträningen
Lite sol och värme

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...