tisdag 21 augusti 2012

141 dagar kvar

Vaknade innan klockan ringde gick upp duschade och fixade frukost. Den dagliga promenaden till tunnelbanan. Skönt trots lite duggregn. Datakillen kom till mig på jobbet för att fixa fulviruset som tagit sig in i min jobbdator. Tack för det! Snart var det lunch. Idag väldigt trevligt sällskap av en superläcker blombukett, tidningar och sen kom några kollegor och gjorde mig sällskap.  


Klockan börjar närma sig fyra på eftermiddagen och dags att bege mig till min coach Katarina. Promenerar till Kungsholmen där hon huserar. Vi hade ett bra möte. Som vanligt gick vi igenom bra och dåliga saker under veckorna som gått. Det har funkat bra med maten, stegen och övrig motion. Sömnen har blivit bättre men inte 100%. Får jobba på det. Vi pratade mycket om mitt mål idag. Målet är såklart fortfarande att gå ner till målvikten 65 kg men att det kan ta lite fler veckor än de 38 som vi satt upp från början. Jag kommer att den närmaste tiden köra strikt till normal LCHF. Så det blir 0-50 gram kolhydrater nu under en tid. Strikt de dagar jag vill det och normal de dagar det passar bättre. För att få mer varierat att välja på matmässigt, mer grönsaker. Vill se hur det påverkar mig. Det kan bli lite mindre viktminskning per vecka. Men helt ok så länge jag har en viktminskning och att jag håller mig innanför mina val och mål. Stegen fortsätter jag med (12 000 steg/dag) och övrig motion blir bonus men jag vill ha som mål att köra två pass i veckan så långt det går. Jag kör på med allt...

Och sen var det dags för vägning. Idag vägde jag 90,8 kg vilket var en viktminskning med 1,5 kg så nu är den totala minskningen 12,2 kg vilket jag är mycket nöjd med. Om två veckor är jag med största sannolikhet under 90 kg. Ser och känner att min kropp förändrats och blivit mindre. Katarina och jag bestämde att ses igen om två veckor för nästa vägning och avstämning.

Skyndade hem för jag hade tvättstugan. Hade ca 3 000 steg kvar och dessa har jag snart fått ihop då jag varje gång jag går ner i tvättstugan tar ett varv runt huset. Värmde lite middag. Jag gjorde fyllda champinjoner med tomater igår så bara att värma idag, skönt för jag var rätt hungrig när jag kom hem. Kom precis in efter att ha tagit upp tvätten och gått sista rundan runt huset. Alla steg klara, bra jobbat, eller hur?

Fyllda champinjoner gratinerad i ugnen med små cocktailtomater som blir så goda när de är varma!

Måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och bacon
Lunch
Köttfärsbiffar med lite sås + en liten bit brie
Middag
Bacon/lökfyllda champinjoner med varma tomater
Dagens motion
12 022 steg
Dagens bästa
Att min dator blev ren från viruset
Min viktminskning -1,5 kg

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...