fredag 17 augusti 2012

145 dagar kvar



Vaknade jättetidigt redan klockan sex men var för trött för att gå upp direkt. Frukost och lunchlåda fixade jag innan jag begav mig mot tunnelbanan. Idag skulle jag jag bara jobba halvdag för att på eftermiddagen besöka FORMEX-mässan i Älvjsö. När jag kom utanför mitt jobb stod min lärare från designskolan jag gick för många år sedan där. Det är alltid skoj att träffa henne för hon är glad och inspirerande att prata med. Hon kör också LCHF. Roligt, jag ska skicka bloggadressen till henne. Funderar på att besöka min gamla skola i Borås, kanske blir det ett besök i slutet av oktober då det är något event där som Minna tyckte att jag skulle komma på. Bra start på dagen att träffa en härlig person. Jobbade på och åt lunch innan jag rusade iväg. Innan jag åkte till mässan i Älvsjö så besökte jag en rolig grej. En tillfällig butik där små svenska modemärken fick visa och sälja sina kläder och accessoarer. Så mycket snyggt i butiken. Bor du i Stockholm så är butiken öppen imorgon också. Swedish Fashion Pop Up Store, Drottninggatan 81 B. Missa inte!



Promenerade i solen till pendeltågsstationen för att åka tåg till Älvsjö station och Formex-mässan. Mässan är en inköpsmässa för inredning, kläder, prylar, smycken, väskor mm. Idag besökte jag den själv. Jag passade på att gå på två föreläsningar, Lotta Ahlvar på Svenska Moderådet föreläste om kommande trender inom mode och inredning och Stylistgruppen med bl a Tina Hellberg berättade också om samma teman. Detta var verkligen inspirerande. Jag gick runt och kollade in montrar med en massa fina saker. Träffade på några jag kände och besökte även min kompis som har en monter med bl a silversmycken. Trött i fötter och ben och men alla steg uppfyllda. Köpte lite inredningstidningar till rabatterat pris och begav mig hemåt, nöjd och glad. 

Till vänster väskor från Ceannis och till höger ett av mässans tema, Silly Walk.

Stylistgruppens monter, Färgtema mat!


Började bli hungrig så det blev ett stopp på mataffären. Köpte biff till kvällens middag. Till det en klick bea. Gott, enkelt och snabbt lagat. Trött vecka så det blir nog en tidig kväll. Det är inte bara jag som är trött har pratat med flera i min omgivning som också känner sig trötta. Hoppas att det snart blir bättre. Ser fram emot nästa vecka som är kortvecka för mig. Jag ska vara ledig to-sö för en liten resa. 

Kvällens middag, biff med bea.

Måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och bacon
Lunch
Kotlett med en skvätt gräddsås
Middag
Biff och bea
Dagens motion
13 190 steg
Dagens bästa
Att träffa Minna på morgonen
Dagens föreläsningar och möten med människorna där
Solen och värmen

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...