måndag 27 augusti 2012

138 dagar kvar

 
Solen går upp i Skagen, en härlig syn på morgonkvisten
fredag morgon när festen var slut!
 
Sov ett par timmar sen var det dags för lite frukost,
för mig blev det äggröra och bacon.
 
Frukosten åt jag i vår fina trädgård med liten damm. Satt i solen
och njöt av god frukost, solen och värmen. Kunde inte bli en bättre start.
Sen blev det en promenad till shoppinggatan för lite shopping.
 
Sen lunch i hamnen, några åt moule marinés. Såg supersmarrigt ut!
 
För mig blev de räkor, rökt lax, grönsaker och en klick majjo.
  
       
Vi hade tema på vår klädsel men tyvärr har jag ingen bra bild att visa.
Vi körde reggae-tema, mycket svarta klänningar, pärlhalsband, kepsar mm.
Här sitter vi alla och äter vår goda lunch. Solen tittade fram när det såg ut att det
skulle börja regna. Varmt och skönt och mycket glada för det härliga vädret och goda maten.
 
 
Några vänner till oss från Norge har sina båtar i hamnen och
där hängde sydvästarna redo i fall det skulle bli regnväder!
 
      
Så härr snygg är jag i sydväst! Får bjuda på den bilden, hahaha!
 
Här är det fest i en av båtarna. Galet mycket folk och galet rolig! 
 
Jag skyddar en flaska bubbel med hela min kropp!
Här ser ni mig i klänningen jag hade i reggae-temat.
 
 
Sen dags för lite middagsmat, kanske inte så bra middag, men
detta åt mina vänner, korv med bröd! Ingen som ville laga middag
så nattmaten fick duga som föda!
  
Själv åt jag rester från lunchen dag en innan.
Kyckling, grönsaker och god dressing.
Och lite bubbel till det!
 
Jag äter bra mat men dricker vin och bubbel denna helg, en helg som jag planerat innan jag
satte igång min viktresa. Jag gör detta val medvetet att dricka några dagar även om det inte
är bra för viktminskningen men nu har jag haft mina festdagar som jag har haft planerad.
From nu (efter helgen) är planen att dricka minimalt dvs inte helkvällar med vin utan
 i så fall något enstaka glas någon enstaka kväll.
 
Efter maten fixade alla till sig inför kvällen. Bytte om till finkläder, hårfix och sminkning.
Sen var festen igång igen. Vi sjöng och dansade hemma i huset innan det var dags att ge oss
ut i nattlivet igen. Denna kväll var det så mycket folk ute, nästan för mycket folk tyckte jag.
Det blev mycket dans även denna kväll. En rolig kväll att minnas.
 
Bäst med dagen var
Att ha så skoj med mina vänner
Härligt väder
Att få ihop stegen
 
/Chanette
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...