tisdag 14 augusti 2012

148 dagar kvar

Sovit gott men är lite trött. Det är jobbigt att det är slut på ledigheten men jag är snart inne i jobbrutinen igen. Så här tycker jag att det är varje år efter semestern. Fixar frukost och tar en dusch sen dags att promenera till tunnelbanan. Vädret är ok. Skönt att kunna gå i kortärmat. Lunchen blir en av rätterna jag lagade igår. En favoriträtt, fyllda zuccini med köttfärs och ost som gratinerats i ugnen med en klick zatziki till. Gott! Jobbade lite på lunchen med egna projekt som jag har. Jag och en kollega kände oss rejält trötta i huvudena på em, skönt att inte vara ensam om det. Efter jobbet skulle jag träffa en god vän som jag inte träffat på över 2 år. Vi har försökt få till en träff en längre tid och så äntligen har vi fått ihop det och idag var det dags. Det var superskoj att ses och vi ska ses snart igen. Hon vill låna LCHF böcker av mig för att lära sig mer. Jag lånar gärna ut till intresserade vänner. Vi båda har saknat den andra så jag är verkligen glad att vi äntligen träffades idag. Vi festade loss på varsin loka i skybaren på SAS Radison vid centralstationen. Bubbel som bubbel :-)!

  
Tunnelbanan till Gullmarsplan och sen blev det en promenad hem för att få ihop de sista stegen för dagen. Började bli lite hungrig. Värmde fläskkotlett i micron och tog det sista av persilje/vitlökssmöret. Sen har jag jobbat lite i soffan med bokföring till en klient. Skattedeklarationerna ska in i slutet av veckan. Snart blir det ett avsnitt av Project Runway och efter det direkt i säng för att klara 23-strecket. 


Måltider
Frukost
Ett kokt krämigt ägg med tonfiskröra med majjo
Lunch
Köttfärsgratinerade zuccinis med en klick zatziki
Middag
Kotlett med persilje/vitlökssmör
Mellanmål
Kokt ägg och tonfiskröra, rest från morgonen frukost
Dagens motion
12 025 steg
Dagens bästa
Att ha fått till ett efterlängtat möte med Bettan

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...