torsdag 4 oktober 2012

97 dagar kvar


I morse behövde jag också komma iväg lite tidigare än vanligt. Förra veckan var jag hos tandhygienisten och hon hittade något i en av mina tänder så idag skulle jag tillbaka för en kontroll. Gick min promenad till tunnelbanan. Sen blev det en tur med tunnelbanan till Östermalm där jag har min tandläkare. Det blev bara en undersökning idag och hon kunde inte ge besked om hur allvarligt det var men att jag hade ett hål i alla fall. Ska tillbaka nästa vecka och kommer då bli ett antal tusenlappar fattigare hur många beror på hur allvarligt det är. Tanden är rätt lagad tidigare så oddsen är inte så bra. Jag har dock inte de senaste 5 åren haft mer än det hålet och nu äter jag ju inte socker så jag hoppas att jag kommer att slippa hål i framtiden. När jag kom till jobbet tog jag fram min frukost, en kesoplätt med ost/skinka mums. De andra på kontoret mumsade på kanelbullar - det är ju kanelbullens dag idag. Förfånansvärt att det går så bra att inte ta en bulle. Jag åt ju min plätt och blev mätt. Jobbade lite och snart var det lunch.  Efter lunch var jag hos frisören och fick håret klippt och slingat. Efter jobbet var jag och fixade nytt körkort innan jag åkte hem. Fick ihop alla mina steg så jag behövde inte gå extra idag. Skönt. Städade köket vilket kändes bra. Ändrade lite i mina skåp. Ätit middag och nu slappar jag lite innan sängläge.
 
Dagens frukost! 

Stora kanelbullar som tjejerna på kontoret åt idag!
 
Måltider
Frukost
Kesoplättar med ost och skinka
Lunch
Köttfärssåssoppa
Mellanmål
Kesoplätt, chokladbit
Middag
Kesoplättar med ost och skinka
Dagens motion
12 127 steg
Dagens bästa
Frisörbesöket

/Chanette
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...