torsdag 18 oktober 2012

83 dagar kvar

Det känns lite tungt att vakna varje morgon när vädret är såååå trist. Idag regnade det och det är tråkigt. Jag laddar väskan med frukost och lunchlåda. Tar bussen en bit sen promenad sista biten till jobbet. Full rulle på jobbet. När lunchen precis börjar ringer en god vän och vi får en härlig pratstund. Sen blev det lunch tillsammans med några kollegor i köket. Efter lunchen gick jag ut en runda för att få ihop lite steg. Det blev en tur till kemtvätten med kontorets handdukar sen blev det en sväng till mataffären för att inhandla några småsaker till jobbet. Skönt att komma ut och få lite luft. På eftermiddagen bestämmer jag mig för att åka till IKEA efter jobbet. Så det blir gratisbussen dit som går utanför centralstationen. Snurrar runt på det stora varuhuset och inhandlar diverse saker. Passar på att köpa jul och presentpapper, snören och påsar. För att få hem alla kassar och paket blev det en taxi hem. Åt middag när jag kom hem. Har färdiga rätter i kylen så bara att värma maten. Nu är det matprogram på tv som gäller men snart sängdags. 
 
Lunchen idag, skinkschnitzel, svampsås och blomkålsgratäng.
 
Måltider
Frukost
Äggröra och rökt skinka
Lunch
Skinkschnitzel, svampsås och blomkålgratäng
Middag
Köttfärssås och blomkålsgratäng
Dagens motion
12 002 steg
Dagens bästa
Samtal från bästa vännen Christina
Ikea-besöket/inköpen

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...