söndag 21 oktober 2012

82 dagar kvar

Vaknar redan klockan sju men somnar om och njuter av lite sovmorgon. Går upp och börjar plocka ur garderoben i hallen som jag ska passa på att slänga i containern som kommer två gånger om året till gården där jag bor. Tömmer skåpet och sen börjar kampen att släpa ner garderoben som är över 2 m högt fyra trappor ner. Det går men är jobbigt men jag klarar det själv. Röjer lite på vinden också så det blir lite slängt. Skönt. Sen går jag en promenad till Gullmarsplan i regnet för att handla och få ihop steg. Hemma igen då är det dax att fixa mig inför kvällens fest i Södertälje. Tar pendeltåget för att vara i Södertälje vid 17. Vi träffas hos Carina som bjudit in vänner till middag innan utgång. Jag hade bara träffat en av de inbjudna tidigare. Men hade en trevlig kväll med nya männsikor. Många roliga samtalsämnen och många härliga skratt. Sen blev det dans ute på lokal och många glada återseenden i min gamla hemstad. Fick komplimanger att jag blivit smalare och att jag var snygg i mina nya kläder. Åkte sista tåget hem. Sonnade som en stock när jag kom hem.
 
Middagen, köttgryta och gröna bönor + en klick creme fraiche.
När de andra åt äppelpaj och glass tog jag fram min brieost jag hade med mig.
Bubbel och vin drack jag också.
 
Måltider
Frukost
Äggröra och rökt skinka
Lunch
Skinkschnitzel, svampsås
Middag
Fransk köttgryta, gröna bönor, creme fraiche, brie +vin och bubbel
Dagens motion
12 209 steg
Dagens bästa
Träffa nya trevliga människor
Träffa gamla vänner
Festligheter

/Chanette


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...