lördag 6 oktober 2012

96 dagar kvar

Äntligen fredag, gör min vanliga promenad till tunnelbanan. Jobbar fram till lunch. På lunchen går jag och några kollegor några ärenden på stan och sen blir det lunch på kontoret. Efter lunch kommer vår (jobbets) matstylist Linda Lundgren som varit med och stylat kommande kokbok från Le Rouge och firade att boken snart kommer ut i butik. Vilken fest eller fredagsfika! Champagne, chokladpraliner, jordgubbar och lite annat smått och gott. Skumpan var ljuvlig och två små choklad mörk sådan slank ner. Mysig stund på kontoret. Faktureringen gick mycket bra efter lite bubbel :-). Eftermiddagen gick snabbt. Fixade till mig lite innan jag gick från kontoret. 
 
Jag hade stämt möte med en vän, Julia efter jobbet. Begav mig till gamla stan där hon jobbar. Vi skulle ut och äta och det blev Bistro Ruby. Mysig miljö och det kändes som man var utomlands. Lite folk när vi kom men sen kom det fler och fler och snart var det fullt. Vi tog två förrätter var. För mig blev det stora rödräkor med vitlök/chili i olja och sen en lite råbiff med goda tillbehör. Lite rödvin till det. Mycket gott var allt vi åt. Vi hade tänkt gå på en vernissage på Moderna Muséet efter middagen. Men planerna ändrades när sällskapet bredvid oss på restaurangen ville ha tips på krogar/pubar att gå till. Vi följde med dem på krogrunda istället. Första stoppet blev Le Rouge bar. Därefter Ljunggrens på söder och därefter en pub. Vi drack några vodkashots - dricker ju inga söta drinkar. Julias kille slöt upp också. Trevlig kväll tillsammans med roliga människor. Roligt när kvällen inte alltid blir som man planerat. Somnade som en stock när jag kom hem. 
 
Fredagsmys på kontoret!
 
Den smarriga champagnen!
 
 
Utsikten från Julias kontor!
 
Besticken och servetten på Bistro Ruby!
 
Goda stora räkor i olja!
 
 
En liten god råbiff med tillbehör!
 
Måltider
Frukost
Äggröra med grädde och räkor
Lunch
Köttfärssåssoppa
Mellanmål
Champagne och choklad
Middag
Räkor, råbiff med tillbehör, alkoholhaltiga drycker
Dagens motion
12 200 steg
Dagens bästa
Kul festkväll
med Julia och nya bekantskaper

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...