lördag 1 september 2012

130 dagar kvar

Ännu en regnig dag att vakna till men idag var det lördag och jag kunde ligga kvar och dra mig en extra stund tills det var dags att gå upp och packa badkläder för dagens vattengympapass. Åt lite frukost innan jag gav mig iväg. Tänkte gå men det öste ner så det fick bli bussen idag. Det blev ett supertufft pass med instruktören Anna som även jobbar som personlig tränare. Hon körde skiten ur oss rent ut sagt. På hennes pass svettas man om man kör i hennes tempo. Glad att jag gick dit trots att jag tränat bra den här veckan redan. Träffade härliga vattengympakompisar. En av tjejerna Anna kör viktväktarna och har gått ner 15 kg så vi pushar roch peppar varandra att vi är duktiga.
 
Gick hem från träningen längs Årstaviken. Regnet hade lagts sig något så det duggade bara. Skönt. Hem för lite lunch. Det blev en snabbrätt idag. Lax, halv avokado och romsås på creme fraiche. Mycket fett, gott och jag blev mätt. Sen ut på liten promenad i regnet. Varvade promenader och tv på eftermiddagen. Kände för att slappa och ta det lugnt efter träningen idag. Det kunde jag vara värd, eller hur?
 
  
Sen dags att laga middag. Det blev köttfärssås med bacon och purjo, en ny variant som blev riktigt god och till det blev det zuccinipasta. Nu blir det mer slappa i soffan. Imorgon blir det en fixardag. Tvättstuga och lite rensning här hemma. Mamma ska komma på besök. Vi ska ut på en promenad har vi planerat om det inte öser ner.
 
Jag måste berätta en sak, idag när jag skulle ta mig till gympan satte jag på mig en tunn täckjackskappa som nu är alldeles för stor :-). Den är nu för stor att ha på sig. Jag har även i veckan känt att jag fått smalare lår och att mina tighta byxor är stora i låren. En härlig känsla. Det är annars svårt att känna att man gått ner mycket men känner/märker det på att kläderna blir större och större. Längtar till att få väga mig på tisdag då det är dags för nytt coachmöte. Hoppas på att jag nu/då kommer att vara under 90 kg-strecket!!! 
 
 
Måltider
Frukost
Ostskivor och 1/2 avokado med majjo
Lunch
Lax, avokado och romsås
Mellanmål
Chokladbit
Middag
Köttfärssås med zuccinipasta och parmesan
Dagens motion
12 051 steg
+ vattengympapass 55 min
Dagens bästa
Vattengympan
Att träffa gympakompisarna
Att jag nu vuxit ur kläder

/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...