söndag 16 september 2012

115 dagar kvar

Vaknar till en härlig söndag. Åt frukost och sen dags att gå till vattengympan. En skön morgon att promenera till Eriksdalsbadet. Många som var ute och rörde på sig som vanligt längs Årstaviken. Skönt med vattengympan. Sen snabbt hem igen. Mamma skulle hämta mig för att sen åka och shoppa lite träningskläder i Nacka Forum. 
 
 
 
 
 
I Årsta var det loppis eller som den heter Mercado. Den är två gånger om året och det brukar vara galet mycket folk. Idag gjorde jag en massa roliga och bra fynd. Fick mycket för mina 150 kronor som jag handlade för. 
 
 
       
 
När mamma och jag kom fram till köpcentret gick vi och käkade. Mamma kör också LCHF så vi letade efter en restaurang som serverade något vi kunde käka. Vi valde hamburgare utan bröd eller pommes. Det blev en coleslaw till istället. Vi blev mätta och belåtna. Sen blev det flera träningsplagg till mamma. Shopping tär på orken. Lite trött när jag kom hem. Satt på balkongen i solen en stund.
 
 
  
Idag provade jag att laga en ny rätt. Jag tog benfri kotlett som jag bankade ut lite. Sen tog jag rökt skinka, senap och ost och la mellan två tunna kotletter. Som jag panerade med ägg och sesamfrön. Till det en tomatsås med lök. Det blev klart godkänt. Smakade ungefär som fylld skinksnitsel/panerad. Den kommer jag garanterat att göra igen. Gjorde några matlådor också till veckan. Kokt laxfilé blev det. Nu har jag lite förberett inför veckan. Igår gjorde jag en köttgryta. Kommande vecka har jag något inbokat varje kväll efter jobbet så det kommer inte att bli någon matlagning så då är det skönt att vara förberedd.
 
Jag har jobbat lite nu på kvällskvisten men nu blir det lite film, kvällens Beck-film på fyran sen godnatt och sova. Som sagt en tuff vecka men har bokat in mina träningspass i alla fall.
 
 
Måltider
Frukost
Bacon och äggröra
Lunch
Baconburgare med coleslaw
Middag
Snitzel med tomatsås.
Dagens motion
12 082 steg +
vattengympapass 45 min
Dagens bästa
Träffa mamma
Loppisfynden
Solen
Vattengympan

/Chanette

 
 

 
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...