fredag 14 september 2012

117 dagar kvar

När jag vaknar hoppar jag upp för jag är rädd att jag försovit mig för klockan har inte ringt. Jag är glad att jag vaknade innan klockan ringde och att jag vaknade i tid för jag hade inte volymen på klockan på. Vi skulle ha konferens på Berns idag med jobbet och börja halv nio så jag var tvungen att gå hemifrån tidigare än vad jag brukar. Vi skule få frukost där men jag tog med mig äggröra och skinka. Promenad till tunnelbanan. Sen blev det en liten promenad till från bussen till Berns. Vi började med frukostfika och det blev mackor så jag åt min medhavda frukostlåda, Vi konfererade fram till lunch. Sen blev det lunch på en av mina favoritrestauranger, Berns Asiatiska. Asiatisk mat är inte direkt LCHF. Innan mit LCHF liv så åt jag ofta sushi och det är något som jag saknar oerhört mycket. Och Berns Asiatiska gör underbart god sushi. Jag valde idag att äta en bentolåda med lite blandade rätter några bättre än de andra. Sushibitarna var så små men sååååååå goda.
 
Efter lunchen dags för mer konferens och snart var dagen slut. Då blev det en drink i baren med chef och kollegor men för mig blev det loka. Jag och chefen satt kvar längst och det kom en kompis till henne så vi satt länge och snackade och skrattade. Men sen när de skulle beställa mat kände jag att nej jag kan inte äta middag här också eftersom valet att äta bra inte skulle bli bra val. Dessutom fattades det så många steg och klockan var efter 19 så jag gick hem istället för att äta en bra middag och få ihop stegen för dagen. Blir tidigt i säng idag. Imorgon står det vattengympa på schemat och det ska blir skönt. Men jag måste säga att magen reagerat på det lilla jag åt som inte var bra. Bubblig och lite svullen mage. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Måltider
Frukost
Rökt skinka och äggröra
Lunch
Bentolåda med flera små icke LCHF-rätter
Mellanmål
Nötter
Middag
Köttfärsbiffar med kryddsmör
Dagens motion
12 007 steg
Dagens bästa
Tre sushibitar!

/Chanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...