lördag 8 september 2012

123 dagar kvar

Vaknade och kände att det blev sent igår. Lite trött men skönt att slippa vakna till väckarklockan. Skönt att det är lördag. Jag gick upp och började röja i köket, plockade ur diskmaskinen och lite annat. Städade badrummet. Lika bra att sätta igång direkt. Åt frukost men snart var det dags för lunch.
Lunchen, köttbullar med grädde och riven parmesan.

Sen blev det en långpromenad till slut. Vädret var underbart, solen sken så jag gick där och mös medans jag fick ihop en massa steg. Blev glad när jag gick förbi ett härligt äppelträd som kändes väldigt höstigt. Sen gick och handlade lite. 

Ett litet äpple i det stora trädet jag gick förbi.

Dagens mellanmål, färska hallon och grädde!

Lagade middag en ny rätt som jag provade. Det blev blomkålsrisotto med en massa gott, kräftstjärtar, parmensan, dill, sparris. Det blev riktigt gott också lite citron till.


 Ny rätt, blomkålsrisotto!

Som jag sa till min coach i tisdags, det går aldrig att slöa till sig eftersom de 12 000 stegen måste stegas varje dag. Efter middagen var jag ute igen på sista promenaden för att få ihop de sista 3 000 stegen. Det var lite kallt nästan så jag hade behövt handskar. Himlen var härligt rosa syns inte riktigt på bilden men det var väldigt fint. Det blir en tidig kväll ikväll känns det som nu i alla fall. Go´kväll!





Måltider
Frukost
Rökt skinka och creme fraiche
Lunch
Köttbullar med tomatsås med grädde
Mellanmål
Hallon och grädde
Middag
Blomkålsrisotto med goda tillbehör
Dagens motion
12 051 steg
Dagens bästa
Riktig dansdag
Tjejfesten


/Chanette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...