söndag 23 september 2012

108 dagar kvar

I natt har jag sovit som en stock. Vaknar halv nio och är utvilad. Går upp och fixar frukost. Tar det lugnt framför morgontv. Snart dags att sticka till vattengympan. Gör i ordning kokt ägg och tonfiskröra att äta som mellanmål efter träningen. Det blir en skön promenad till badet med radiomusik i lurarna. Ett bra vattengympapass idag. Kände av att jag tränat i veckan för det stramade i skinkorna! Alltid kul när man märker resultat av att man kör hårt på träningarna. Efter träningen idag tog jag en promenad till Stockholm Södra för att ta pendeltåget till Södertälje. Njöt av höstiga träd utanför tågfönstret. Mamma och jag skulle till mormor på ett litet besök. Mormor har flyttat till ett äldreboende denna vecka och jag ville se hur hon har det på sitt nya ställe. Hon kommer att få det bra där får mer hjälp där och framförallt mat och sällskap om dagarna men jag vill inte bli gammal och hamna på hem. Inte många normala där inte. Mormor ska paras ihop med en dam på en annan avdelning som hon kan umgås med. Fick skjuts av mamma hem till Årsta.
 
Åt sen lunch som var rester från igår. Sen förberedde jag lite middagsmat, från frysen som ska tömmas. Tunna ribs som jag gjorde i ugnen. Till detta blev det en supersmarrig tzatziki med mynta som det är i en riktig grekisk variant. I somras planterade jag lite örter på balkongen och några av kryddsorterna har överlevt. Så lyxigt att gå ut på balkongen och plocka några myntablad så där bara.
De doftade ljuvligt. Medans ribsen marinerades lite så gick jag ut på en sista promenad runt i Årsta. Hösten är så härligt frisk och det blev en skön promenad. Handlade lite på hemvägen. Passade på att köpa kycklingfilé billigt. Frysen ska fyllas med lite nya fräscha varor. Jag brukar bara handla det som faller mig in och det jag är sugen på. Tänkte faktiskt den närmaste månaden försöka få ner matkostnaderna och inte handla lika ofta vilket gör att det blir dyrare. Jag tror att LCHF kan vara billigare än maten jag åt tidigare. Vilket är toppen. Ni som läser detta och äter enligt LCHF hur upplever ni att ert matkonto har påverkats, dyrare eller billigare? Kommentera gärna!
 
Ribsen i ugnen lite brända precis som de ska vara.
 
En härlig bit av ribsen och en rejäl klick med härlig tzatziki!
 
 
Måltider
Frukost
Äggröra och bacon
Mellanmål
Kokt ägg och tonfiskröra
Lunch
Kotlett, avokadoröra, sallad
Middag
Ribs och tzatziki
Dagens motion
12 326 steg +
45 minuter vattengympapass
Dagens bästa
Vattengympan
Träffa Mormor och mamma

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...