lördag 22 september 2012

109 dagar kvar


Lördag morgon jag vaknar när klockan ringer redan klockan 7 fast det är lördag. Jag hade bokat tvättstugan så det var bara att stiga upp.  Ner i tvättstugan direkt och in med första maskinerna. Sen upp igen och jag började rensa och städa ur lådor. Något jag tänkt sedan i somras. Gick och slängde kartonger och tidningar. Åt frukost mellan rensning och tvättstugan. Fick massor gjort och snart var det dags för lunch. Jag är dålig på att äta upp allt i frysen så idag blev det rensning även där för att göra plats för nya fräscha varor i veckan. Jag har även under de senaste veckorna inte köpt så mycket till kylskåpet heller. För att jag vill rensa ut helt och städa både frys och kyl. Ibland har jag alldeles för mycket i kylskåpet och därför får jag slänga mat emellanåt vilket jag inte tycker om. Ska försöka ha mindre i både kyl och frys framöver för att vara mer ekonomisk. Till middag blev det köttfärsfyllda paprikor med en liten god sallad till. Medans de fyllda paprikorna gick klara i ugnen passade jag på att sticka ut på en promenad för att jaga steg. När jag kom hem var maten klar och bara att sätta sig och äta.
 

Lunchen!

Middagen!
 
På kvällen träffade jag en kompis ute på lokal nere på Stureplan. Vi tog en liten barrunda men för mig blev det bubbelvatten. Lite trist väder men vi satt ute trots att det regnade och var sent på kvällen. Det fanns infravärme som höll oss varma. Mysigt att sitta och titta på folk. Det gick t o m förbi en person som jag kände från min barndomsstad. Vi promenerade sen till T-centralen för att ta oss åt olika håll. Jag var hemma straxt efter tolv. Skönt att komma ganska bra tid trots en utekväl på stan. En annan fördel med att inte dricka är att det blir billigt. Två vatten kostar inte så mycket! Fick ihop mina steg för dagen utan problem bara lite planering.
 


Måltider
Frukost
Äggröra och bacon
Mellanmål
Ost
Lunch
Kotlett, avokadoröra, örtsmör
Middag
Fyllda paprikor och sallad
Dagens motion
12 643 steg
Dagens bästa
Skön och lugn dag
Träffa Mimmi

/Chanette







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...