tisdag 18 september 2012

113 dagar kvar

Idag åt jag frukost hemma innan jag gick till jobbet. Höstig känsla ute men skön promenad till tunnelbanan. Imorse passade jag på att ringa en vän på vägen för lite sällskap. Trevligt samtal. Mycket att göra på jobbet. Lunchen idag bestod av kokt laxfilé, sparris och en avokadoröra och lite tända ljus. Vår praktikant var lunchsällskap idag både när vi åt och hon följde med på en liten inköpsrunda efter maten. Det regnade ute, trist men shoppingen gick prima. Handlade till ett kalas jag ska på snart. På eftermiddagen blev det bättre väder och solen tittade fram igen. Skönt. Vädret gör det så mycket lättare att få ihop alla steg. Promenad hem från tunnelbanan.
 

Dagens lunch!
 
Dagens middag!
 
Middagen ikväll var en köttgryta/soppa jag hade i kylskåpet bara att värma. Glömde lägga på locket i micron och vips så exploderade några köttbitar och hela micron full av små köttbitar och sås. Har man inte jobb så skaffar man sig. För ögat och smaken la jag till lite gurka, tomat och creme fraiche. Mumsigt. Gick ut en sväng för att få ihop sista stegen. Har jobbat lite ikväll med en kunds bokföring. Nu är det favoritprogrammet och final där, Project Runway. Vem vinner det är frågan?
 
Jag skulle förresten ha varit hos min coach Katarina idag men hon ställde in dagens möte pga sjukdom. Trist men jag kör på i alla fall. Vet ju vart jag ska och vilka mål som är uppsatta. Det blir mer åt det strikta hållet än liberalt. Det känns bra och inte alls svårt.
 
 
Måltider
Frukost
Tonfiskröra
Lunch
Laxfilé, sparris och avokadoröra
Middag
Köttgryta, grönsaker och creme fraiche
Dagens motion
12 050 steg
Dagens bästa
Skön dag
Kollega som är mammaledig kom på besök

/Chanette


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...