måndag 10 september 2012

121 dagar kvar

Måndag morgon, en ny vecka och vädret verkar bra när jag går iväg till tunnelbanan. Vi börjar som vanligt med möte på förmiddagen sen jobbar jag fram till lunch. Till lunch åt jag baconlindad kycklingfilé fylld med färskost och basilikasås. Gott och saftigt. Ingen promenad på lunchen men jag hade "veckan" vilket betyder att jag gör veckans mat/fikainköp till kontoret. Så det blev en promenad till affären på eftermiddagen för att inhandla diverse matvaror. Och snart dax att gå hem. Jag lyckades klara mig för störtregnet så det blev en skön promenad hem från tunnelbanan. Stannade till på ICA och Lidl och handlade mat för veckan. En full kasse att släpa hem från affärerna. Jag lagade lax i ugn och sen gjorde jag en köttfärslimpa fylld med en massa godsaker, skogschampinjoner, lök, bacon, örter såsom timjan och persilja. Öste limpan så det blev en sån där god skorpa precis som mammas köttfärslimpa! Mums! Skönt att ha planerat och lagat mat för veckan - som jag tror är ett av mina knep för att lyckas äta bra i veckorna. Tröttmössa så nu blir det sängen för att sova tidigt ikväll!

Dagens lunch!

Fyllningen till köttfärslimpan!


Måltider
Frukost
Rökt skinka och äggröra
Lunch
Kycklingfilé med gräddsås
Mellanmål
Nötter
Middag
Lax med romsås
Dagens motion
12 011 steg
Dagens bästa
Skön dag
Matlagning för veckan

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...