torsdag 6 september 2012

125 dagar kvar

Försöker få sommaren att stanna så länge det går i klädväg därför blev det en kortärmad klännning idag eftersom solen sken när jag vaknade och det var blå himmel. Så mycket härligare när solen är framme. Fixar mina två matlådor, frukostlådan och lunchlådan. Promenixar till t-banan. Lika skönt som vanligt att röra på påkarna på morgonen. Jobbar på och har ett möte med Micke en kille som ville sälja/hyra ut kontorsmaskiner. Han är kompis till min kusin därför fick han komma och presentera vad han ville göra för affärer. Annars tar jag inte emot säljare för de är så jobbiga :-). Vi får se om vi gör några affärer i framtiden. Sen åt jag lunch en repris, fiskgratäng. Gick även ut en sväng för att få ihop steg och lite luft.
 
Innan jag gick hem satt jag och kollade lite recept på datorn och hittade ett recept på potatisbullar och fläsk och började genast fundera på hur jag skulle kunna göra en LCHF-variant. På väg hem la jag på dagens post vid Hötorget och passade på att köpa lite fina blommor att pigga upp både mig och mitt hem med. Det blev 3st gröna hortenisor. En kvinna på t-banan tyckte att jag köpt fina blommor. Roligt när folk säger något och det är positivt. Sen hastade jag hem för att laga middag.
 
Mina fina blommor som jag köpte till mig själv idag!
 
Till middag testade jag att göra kesoplättar med stekt charlottenlök i och sen bacon och lite lingon till det. Det blev väldigt gott och ett bra alternativ till potatisplättar. Kul at prova lite nytt.
 
Kesoplättar med bacon och lingon.
 

Imorgon ska jag på en fest med tapastema och det är knytis så jag lagar nu en av mina rätter som puttrar på spisen. Jag har gjort stora köttbullar med örter i en god tomatsås. Jag kommer även att ta med inlagda räkor som jag köpt färdiga, den ena med vitlök och den andra med chili. Lagat en rätt och sen köpt färdigt, bra kombo! Det är tjejfest och sen utgång med danskväll som avslut. Ska bli skoj. Vi är några tjejer som träffas några gånger om året. Det är min svägerska och kompisar till henne som nu också är mina vänner. Vi brukar ha väldigt skoj när vi träffas. Fick precis mess av Åsa min svägerska att jag är jättevälkommen imorgon, mysigt med sådana mess. Nu ska jag få till mina sista steg sen blir det sängen så jag är pigg imorgon.
 

Mina stora köttbullar som puttrar på spisen så fint.
 
Måltider
Frukost
Bacon och äggröra med grädde
Lunch
Fiskgratäng
Mellanmål
Nötter, ost
Middag
Kesoplättar med bacon och lingon
Dagens motion
12 005 steg
Dagens bästa
Skönt väder


/Chanette
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...