torsdag 6 september 2012

Reflektion

 
Reflekterar över ett samtal jag hade igår med några tjejer på vattengympa. De berättade att de ätit ett så gott bröd. Då sa jag att jag har inte ätit bröd, pasta eller ris på nästan fem månader! När jag sa det så insåg jag hur länge jag varit utan kolhydratrika livsmedel som var sånt jag åt dagligen och i ganska stora mängder innan jag började med LCHF. De undrade hur jag kan vara utan men jag sa bara att det går jättebra och att jag inte alls har något sug för t ex bröd även om jag tidigare älskade mackor. Jag kände mig väldigt stolt att det faktiskt går att vara utan och att jag varit det så länge som nästan 5 månader nu! Visst kan jag längta efter en macka men det är inte detsamma som att jag skulle äta en.
 
När jag tänker på det så är det ju så att äta enligt LCHF på riktigt faktiskt inte är svårt och heller ingen uppoffring mer än att jag måste planera lite mer nu än tidigare. Men tidigare var det ju lättare att sätta i sig fel saker för att man inte planerat bra. Jag är så glad att jag övergått till LCHF och mår så bra utav det. Känner mig aldrig sådär läskigt proppmätt längre. Så skönt att känna sig fräsch!
 
Jag börjar verkligen njuta av att ha fått balans i livet även om den alltid kan bli bättre.
 
 
/Chanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...