tisdag 4 september 2012

127 dagar kvar

Packar min ryggsäck med matlådor och promenerar till tunnelbanan och lyssnar på musik. Det är en skön morgon. Har mycket på jobbet och var effektiv och fick mycket gjort. Lunchtime, sprang nästan till seven-eleven för att köpa nya LCHF-tidningen att läsa till lunchen. En tanke som slog mig idag när jag kom in på seven-eleven var att jag inte besökt butiken på länge och att jag gjorde det dagligen innan mitt nya LCHF-liv. Varje dag köpte jag coca-cola och ev godis. Usch, de har ju bara skit där med mycket socker och annat onyttigt. Kändes bra att jag slutat shoppa de dåliga valen. Och att jag sparar pengar på att inte köpa skit varje dag. Glad att jag har börjat en förändring av mitt liv och min hälsa.
 
Idag åt jag fiskgratängen. Torskfilé, purjo, tomatsoppa, ost och kryddor som jag gratinerat i ugnen. Mycket gott. 
 
 
Halv fem var det dags att rusa iväg till mitt coach-möte med Katarina. Fick gå ett jobbärende på vägen och lämna några bilder till konsthallen, Sven-Harrys där vi hade vernissagen förra veckan. Det duggade lite så det var paraplyläge, lite trist men frisk luft är skönt. Bra möte med Katarina. Plus och minus saker med veckorna som gått och sen dags för vägningen. Jag trodde att jag skulle ha klarat mitt mål att komma under 90 kg men missade med 3 hekto. Så det blev en viktminskning med 0,5 kg. Och det har ju faktiskt varit en rejäl partyhelg inom de två senaste veckorna och jag får vara nöjd. Dessutom kör jag inte strikt LCHF just nu. Jag ska köra på med de 12 000 stegen/dag, 0-100 gr kolhydrater/dag, lägga mig bra/bättre, 2-3 gympapass/vecka och att jag ska vara under 90 kg nästa vägning om två veckor. 
 
Kvällens middag, köttgryta med en liten caprese, tomatsallad med mozarella!
 
Måltider
Frukost
Bacon och äggröra med grädde
Lunch
Fiskgratäng
Mellanmål
Nötter
Middag
Köttgryta med caprese
Dagens motion
12 005 steg
Dagens bästa
Viktminskning 0,5 kg
 
/Chanette
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...