söndag 13 januari 2013

Få igång min viktminskning!

Är det något jag lärt mig under under den första delen på min resa mot ett hälsosammare liv är att ha TÅLAMOD eftersom viktminskningen inte alltid är vad jag vill att den ska vara. När man kämpar på så vill man såklart ha resultat på vågen. Och när viktminsknngen uteblir då gäller det att inte tappa lusten och orken att kämpa på vidare mot målet. Jag har bra tålamod och en stark lust till att klara detta. Det jag tänker på är att det har tagit mig många år att få alla överviktskilon på kroppen och däför kan det ta lite tid att bli av med dem. Jag måste ge kroppenn en chans att våga släppa ifrån sig alla kilon som jag vill bli av med. Det gäller att hitta sin balans i kroppen. Trots att jag inte gått ner så mycket i vikt den senaste tiden (men totalt 14,3 kg vilket är sjukt bra) så mår jag bra i både knopp och kropp så jag har aldrig tvekat att fortsätta med LCHF.Men jag måste hitta på lite nytt för att försöka få igång viktminskningen på en bra nivå igen. Fast jag ska även försöka att inte bara fokusera på vikten utan även på mina kroppsmått.

Här är hur jag ska göra nu för att få till att viktminskningen ska sätta igång igen:
  • Fortsätta ligga på en strikt LCHF
  • Jag ska minska ner på mejerierna och istället äta mer röror på majonäs, olivolja, rapsolja och cocosfett.
  • Förändra träningen, minst 3 pass i veckan och variera träningen varav minstv ett styrketräningspass och  ett danspass. Jag kommer även att vattengympa, gympa och träna på maskinerna på gymmet.
  • Fortsätta med vardagsmotionen = 12 000 steg/dagligen
  • Sömnen måste bli bättre, Jag ska gå och lägga mig runt 22 och sova senast 23.
  • Stressa mindre, känns som jag är bra på det och träningen hjälper mig att stressa mindre.
  • Prova att köra Periodisk Fasta ett par dagar i veckan

/Chanette



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...