söndag 6 januari 2013

4 dagar kvar!

Lördag, vaknar av klockan halv nio och går upp och käkar frukost, äggröra och bacon. Träning på friskis står på schemat. Jag tar mig till Hornstull där basgympan är. Det blir promenad, tunnelbana och promenad innan jag är framme. Passet är superbra, musiken och rörelserna passade mig utmärkt. Efter passet åkte jag buss mot S.t Eriksplan där jag gick av och tog en promenad till jobbet för att få ihop steg. Jag skulle hämta en sak jag glömde igår som jag behövde under helgen. Sen blev det promenad igen till och från tunnelbanan. När jag kom hem hade jag nästan fått ihop dagens alla steg, så skönt. Middagsgäst och tvättstugan var kvällens program. Jag handlade lite mat på vägen hem. Började tvätta och fixa maten. Till middag hade jag planerat, kycklingburgare och goda tillbehör. Inget bröd utan det blev salladsblad istället. Maten var uppsattad av gästen, Malin. Vi satt och snackade en massa och lite sorligt var det för Malin ska flytta till Norge om 3 veckor så det var sista gången på länge länge som hon besökte mig. Vi bestämde dock att ses redan på tisdag och käka middag, en födelsedagspresent i efterskott. Kvällen avslutades i soffan.
 
Goda tillbehör till stekt kyckling, jag delade en kycklingfilé i
fyra delar och stekte i vitlök och timjan i olja och smör.
 
 
 
Måltider
Frukost
Äggröra och bacon
Lunch
Skagenröra och avokadobitar
Middag
Kyckling med goda tillbehör, coleslaw, avokadoröra och grönsaker
Dagens motion
16 706 steg
varav 2900 basgympapass, 55 min träning
Dagens bästa
Träningen
Middagssällskap och god mat

/Chanette
   
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...