måndag 7 maj 2012

Min tredje vecka


Nu är jag redan inne på tredje veckan och eftersom det kändes som jag stannade upp i vikten så kör jag på lika strikt som första veckan. Stegen och dess planering funkar bra. Vissa dagar har det regnat och då gäller det att vara påhittig. En eftermiddag vandrade jag runt inne på Åhléns i city och fick på så sätt ihop några tusen steg samtidigt som jag gick runt på klädavdelningen och insåg att jag ska handla mina kläder här så småningom och inte på stora storlekarnas avdelning längst in i hörnet. Det kändes bra att tänka så och kan peppa vem som helst att kämpa på för att det ska bli så.

Under veckan har jag försökt läsa på om LCHF och det är härligt att lära mig mer om detta för att förstå vad det innebär. Det känns som jag är på rätt bana.

Som sagt menyn har sett ut som vecka ett dvs strikt med minimalt med kolhydrater. Det har gått bra med maten. Jag har försökt variera mina mellanmål så att det inte blir monotont och att jag inte ledsnar på smakerna. Jag har undvikit att äta ute så att jag vekligen kan kontrollera vad jag äter. Jag har alltså matlåda med mig till jobbet och det kan jag verkligen rekommendera.

När jag var hos min coach så hon förra gången att sömnen är viktig. Att gå och lägga sig vid 22 -tiden. Helst inte senare. Jag har försökt att gå och lägga mig vid 22 och det har funkat toppen. Jag har vaknat runt halv sju på morgonen och är utvilad. Känns så skönt. Hinner då äta frukost i lugn och ro innan jag beger mig till jobbet.

Jag tycker och känner att min hy har blivit mycket bättre och jag ser fräschare ut (även om jag absolut inte har haft dålig hy eller sett ofräsch ut tidigare) men det har verkligen skett en förändring.

Ja men nu är jag på gång känner jag. Imorgon är det dags för vägning hos coach Katarina och jag är så spänd på hur det gått. Hoppas naturligtvis på något kilo minus åtminstone.

Hörs imorgon med resultatet av vägningen.

/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...