söndag 13 maj 2012

241 dagar kvar


Här är min promenadväg längs Årstaviken. Helt underbar morgon med solen som skiner och värmer. Jag stegar till ännu ett vattengympa pass med instruktör Helena som brukar köra så det ryker. Och det gjorde hon. Jag var rejält trött efter passet. Gick upp till Ringens köpcentrum för att kolla i affärer. Eftersom det var lunchdags så var jag lite hungrig. Jag gick in på ICA och köpte från den manuella disken. Jag valde en liten halstrad laxfilébit, lite mozzarella, tomat och skinka. För att få fett köpte jag en majonäs med vitlök och örter. Jag tog alltså med mig allt i en låda och gick och satte mig i solen och åt lunchen. Majonäsen kändes väldigt söt det var socker i den såg jag då. Så det var en liten besvikelse, varför måste allt innehålla socker? Därför skippade jag den. Blev mätt som en plätt trots att det var en liten portion. Gick hem och njöt av att våren verkligen har kommit nu. Så vackert när alla träd slår ut. 

På väg hem passade jag på att köpa fina röda pelargoner för att fixa min balkong. Trätrallarna, hylla och stolar skulle hämtas ner från vinden. Så lite som behövs nu känns min härliga balkong mysig. Jag sitter ofta på min balkong när det är fint väder. Det är så skönt.




Dags för att fixa middag. Det blev köttfärsfylld zuccini med ost och det blev supergott. Jag brukar göra lasagne med zuccini men det här var lite mer tuggmotstånd. Det är verkligen skillnad på att laga till rätter för det blir mer smaker i munnen vilket jag gillar.


Köttfärsfylld zuccini
2 port

1 Zuccini, 200 gram
2 dl köttfärssås
riven ost
  1. Gör en god köttfärssås.
  2. Skär zuccinin i fyra bitar och gröp ur.
  3. Fyll med köttfärssåsen.
  4. Lägg i en ugnsform och toppa med osten.
  5. In i ugnen i ca 25 minuter i 225 grader.
Servera med lite sallad!


Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och tre små skivor rökt skinka
Lunch
Lax, två små tomater, skinka och små mozzarellabollar
Mellanmål
4 små salamikorvskivor
Middag
Fylld zuccini med lite blandsallad och olivolja
Dagens motion
12 155steg
Dagens bästa
Att få vattengympa
God middag
Fixade vår/sommar balkongen


Igår när jag kollade på film blev jag väldigt sugen på choklad men jag hade ju ingen hemma så det gick över och jag var nöjd i alla fall!


/Chanette



1 kommentar:

  1. När och om du blir toksugen, ha hemma 90% chokladen. Ta en liten ruta, och jag tror att det stillar ditt sug..Fundera också över hur länge sen det var du åt..Kanske är blodsockret på väg ner??? Och det är dags för ett mellanmål..
    Kram Katarina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...