onsdag 9 maj 2012

245 dagar kvar


Vaknade halv sex redan och var väldigt pigg. Låg kvar och försökte somna om men det gick inte så jag gick upp och fick en slowstart på morgonen. Åt frukost och fixade mig och gick tidigare till jobbet. Det är så skönt att inte stressa på morgonen som jag i princip gjort hela livet. Gått upp i sista sekunden och inte ätit frukost och sen rusa till bussen och bara känna sig stressad. Nu vaknar jag innan klockan ringer, hinner äta frukost och ta det lugnt och sen bege mig till jobbet i bra tid. Så skönt - en bra balans och start av dagen. Jag kan rekommendera detta. Det blev den vanliga promenaden till tunnelbanan. På lunchen gick jag några ärenden på stan och plussade på stegen. Efter jobbet begav jag mig till Eriksdalsbadet för ett vattengympa pass. Instruktören Annelie hade gjort ett nytt härligt pass med många annorlunda övningar. Känns skönt att jag hann med gympan idag. Kom hem sent och värmde lite middag. Nu ska jag fixa lite lunchlådor för torsdag och fredag. Måste planera för båda dagarna då jag ska bort i morgon kväll.

Dagens måltider

Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och fyra små skivor rökt skinka
Mellanmål
2 ostskivor
Lunch
Köttfärsbiff med fetaost, vitlökssås med grädde, spenat +  2 cocktailtomater.
Mellanmål
2 ostskivor med smörklick, 2 små skivor chorizokorv
Mellanmål
Liten laxrest med fetaoströran.
Middag
Stekt benfri kotlett med svampgräddsås.
Dagens motion
12 448 steg
Dagens bästa
  • Härligt vattengympapass
  • Köpte ett par nya hörlurar så jag kan lyssna på musik under mina promenader
  • Fick peppande mail av min moster om att hon gillar min resa till ett hälsosammare liv och  min blogg . Det är viktigt att folk i en närhet ger stöd. Tack moster!
  • Pratade även med min väninna Kicki som kom med idéer på maträtter. Vi går igång på att prata mat.
Snart sovdags! Godnatt!
/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...