torsdag 17 maj 2012

237 dagar kvar


Solen på min balkong kl 20:00 ikväll - underbart!

I morse vaknade jag supertidigt före sex. Jag låg och läste innan jag gick upp. Det var ledig dag idag så det blev en skön start på morgonen ingen stress. Det blev frukost och sen tv4 morgontv med Jennie och Steffo. Käkade lite mellanmål sen på med lite bekväma kläder och sen gick jag till jobbet fast det var ledig dag men jag ska snart ha semester en vecka så jag behöver jobba undan innan jag kan vara ledig. Men jag tycker att det är skönt att vara på jobbet själv - lugnt och skönt inget som stör. Jag fick en massa saker gjorde. Skönt att det var fint väder idag. Sol och varmt det gillar jag.

På vägen hem shoppade jag loss. Köpte nya krukor till balkongen, se ovan. Sen blev det en ny prickig stekpanna. Alltid roligt att handla. Handlade lite mat på vägen hem för jag var hungrig så jag ville hem snabbt och fixa lite lunch. Jag köpte färdigstuvad spenat som jag blandade med grädde och värmde och toppade med stekt bacon. En snabb, mättande och god lunch!

Sen slog jag in en bok och ett gosedjur i paket till min brorson Ragnar som fyller 3 år nästa vecka. Vilken glädje hos honom när han fick mina paket idag (jag är bortrest när han fyller). Han blev glad för det han fick och jag fick kram och puss. Han är så gullig! Träffade min mamma, hennes man och min bror och hans familj en kortis. Mamma var nyfiken på hur jag ser ut efter viktminskningen.

Nu är det soffläge och tv eller så blir det en film. Eftersom jag vaknade så tidigt så blir det nog en tidig kväll ikväll. Imorgonbitti är det tvättstugan kl 7 sen ska jag till vårdcentralen och göra lite tester för att kunna jämföra med nya tester när jag blivit smal.

Dagens måltider
Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och bacon
Mellanmål
3 skivor ost och 3 skivor salami
Lunch
Baconinlindad kycklingfilé med gräddsås + lite blandsallad
Middag
Spenatsoppa med bacon
Mellanmål
Rostbiff med remoladesås,tomat
Dagens motion
12  005 steg
Dagens bästa
Att vädret var soligt och skönt
Att få se glädjen hos min brorson Ragnar när han fick paket
Att träffa min familj


/Chanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...