tisdag 8 maj 2012

246 dagar kvar

Hej, nu har jag kommit i kapp med mina dagar sen jag började min resa och kommer nu att skriva dagsrapporter. Det känns så bra att jag skapar bättre balans i livet för mig själv genom förändringar av kosten, sömnen och motionsvanorna.

Idag skiner solen och det blev en härlig promenad till tunnelbanan på ca 30 minuter sen åker jag tunnelbana till T-centralen där jag går av det är en station tidigare än vad jag brukar gå av vid. Så när jag kommer fram till jobbet har jag fått ihop ca 4 200 steg vilket är en superbra start med stegen. Skönt att ha en 1/3 av dagens ranson avklarade tidigt på dagen.

Idag var det dags för ett efterlängtat möte hos min coach Katarina för genomgång av hur de två senaste veckorna gått, vägning, genomgång av lite kurslitteratur m.m.  Det blev en skön promenad i solen till Kungsholmen där Katarina sitter. Det är alltid lika härligt att komma till Katarina för hon sprider positiva vibbar. Hon är bra på att berömma mig - kanske för att jag sköter mig så bra :-)! Dagens fråga är hur mycket jag gick ner? Äntligen under 100-kg strecket. Jag hade gått ner -1,1 kg, vilket är bra. Nu har jag gått ner -3,3kg på tre veckor. Jag är nöjd och Katarina var också nöjd. Jag kör på som vanligt den här veckan som är min fjärde. Min plan är att laga mat efter recept för att variera rätterna så det inte blir monotont. På vägen hem hoppade jag av bussen två hållplatser hemifrån för att få ihop 12 000 steg. När jag kom hem stod räknare på 12 042 steg.
Dagens måltider

Frukost
Äggröra med en skvätt grädde och fyra små skivor rökt skinka
Mellanmål
3 små skivor chorizokorv
Lunch
Ungsbakad lax med en röra på en bit fetaost, en skvätt grädde och en klick grekisk yoghurt +  2 cocktailtomater.
Mellanmål
Rester av en köttfärsbiff lite sås och två ostskivor
Middag
Stekt benfri kotlett med svampgräddsås.
Dagens motion
12 042 steg
Dagens bästa
Sol och skönt väder
Att jag gått ner -1,1 kg
Träffa min coach



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...