söndag 20 maj 2012

Balans i Livet

Just nu jobbar jag på att få Balans i mitt liv. Jag har lyckats med att få de tre viktigaste tårtbitarna att vara så bra som möjligt. Livets olika delar kan delas in som bitar av en tårta. Mat, motion, sömn, familj, jobb, vänner, drömmar mm. Om du äter bra, vardagsmotionerar och sover bra då är det lättare att få övriga delar att funka och bli bättre. Men om du inte har balans i dessa bitar då är det svårare att få resten att bli bra. T ex om du har det tufft på jobbet och inte mår bra i övrigt så är det jobbigt att orka med. Men om du däremot mår bra och är stark i övrigt så kan du klara av det tuffa som pågår på jobbet. Så mitt tips är att se till att få balans på de tre viktigaste bitarna innan du tar i tur med övriga.

Att på bara fyra veckor med ändrade matvanor, motionsvanor och sömnvanor må så bra som jag gör är nästan löjligt kul. Ångrar inte en sekund att jag äntligen bestämt mig för detta härliga!

Jag ska försöka få till min bit om mina drömmar. När jag satte mig ner och skulle skriva upp min framtida plan kom jag fram till att jag var tvungen att lösa vissa saker för att ens börja drömma om att få till mina drömmar. Det viktigaste för mig nu är att nå mitt viktmål -38 kg på 38 veckor. Men jag ska börja skissa på andra mål under tiden. Det är så bra när man får ner saker på pränt och börjar fundera och planera. Nu vet jag lite mer hur jag ska göra för att så småningom nå mina drömmar även om det får ta tid.

Jag jobbar alltså på med att få Balans i Livet. Har du balans i ditt liv?

/Chanette 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...